جابه جایی غرفه ایران و روسیه در نمایشگاه‌های کتاب از مهمترین تواقفات این دو کشور بود.

با سرگئی وادیمیویچ کایکین رئیس نمایشگاه کتاب روسیه و مدیر غرفه روسیه در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: محیط آرام نمایشگاه بین‌المللی کتاب برای من خیلی تاثیر گذار بود و از امکانات و محیط جدید راضی هستم. استقبال بازدید کنندگان از نمایشگاه و غرفه روسیه از نکات مثبت امسال به شمار می‌آید.
 
وی ادامه داد: گروه‌های مختلفی از دانشجویان یا کسانی که به زبان روسیه علاقه دارند در غرفه حضور پیدا کردند.
 
مدیر نمایشگاه کتاب مسکو در خصوص همکاری ایران و روسیه عنوان کرد: ما برای همکاری دو مسیر پیش رو داریم. در ابتدا برای همکاری قرارداد کوتاه مدت منعقد کرده‌ایم که بین ایران و روسیه فقط غرفه‌ها در نمایشگاه‌ها جا به شود. در مسیر دوم در قرارداد انتقال فرهنگی داشته باشیم و انتشارات دو کشور آثار یکدیگر را به زبان فارسی و روسی برای نمایشگاه‌ها ارائه دهیم.
 
رئیس نمایشگاه کتاب روسیه خاطر نشان کرد: امسال استقبال بیشتر از سال 2014 بود که من به نمایشگاه آمدم شاید به خاطر اینکه ما مهمان ویژه بودیم و برنامه متنوع داشتیم. امیدوارم در سال آینده هم اینگونه باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
مسیر نمایشگاه خیلی خیلی ناجوره
با وجود نیاز به خرید کتاب و برنامه هایی که برای دانشجویان به خصوص در سرای اهل قلم (شعر و داستان خوانی برای حضار)در نمایشگاه کتاب در نظر گرفته شده بود ترجیح دادیم اصلا نمایشگاه نرویم
آخرین اخبار