رشت؛

جلوی واردات بی رویه برنج و چای گرفته شود

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه مهمترین پیامد عدم حمایت از کشاورزان مهاجرت آنان به شهرهای دیگر و بیکاری است، گفت: از نمایندگان مجلس می خواهم جلوی واردات بی رویه برنج و چای را بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه  خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام و المسلمین  یوسف صدیق عربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: در شرایطی که عربستان، جنایت زیادی کرده است و برای انجام مناسک حج اینقدر سختگیری می کند، ضرورتی برای رفتن به حج نیست.

وی خاطرنشان کرد: عزت مردم ایران اسلامی باید حفظ شود و عربستان نمی تواند در مقابل این ملت بزرگ بایستد.

حجت الاسلام صدیق عربانی بر ضرورت رعایت حرمت حرمین شریفین از سوی آل سعود تاکید و اضافه کرد: تا زمانی که عربستان سعودی عذرخواهی نکند، سفر به این کشور معنا ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به برگزاری هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی آیت الله بهجت فومنی گفت: گیلان به پرورش عالمانی همچون این عارف واصل و عالیقدر افتخار می کند.

وی افزود: آیت الله بهجت در عشق به امامت و اسلام، ذوب شده بود و کمترین اعتنایی به دنیا نداشت و به همین سبب، در زمان ارتحال ایشان، دنیا عزادار شد.

خطیب جمعه رشت در ادامه سخنان خود، بر ضرورت حمایت از کشاورزان بویژه برنجکاران و چایکاران تاکید و تصریح کرد: باید جلوی واردات بی رویه برنج و چای که موجب آسیب رسیدن به معیشت کشاورزان می شود، گرفته شود.

وی گیلان را یکی از زرخیزترین استان های کشور خواند و گفت: مهمترین پیامد عدم حمایت از کشاورزان، مهاجرت آنها به شهرها و افزایش بیکاری است.

وی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی خواست تا جلوی وارات بی رویه چای و برنج را که به کشاورزان آسیب می رساند، بگیرند.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: نماز جمعه ، رشت ، خطبه ، برنج ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.