قم؛

کارشکنی و توطئه سعودی ممکن است مانع از انجام مناسک حج شود

امام جمعه قم گفت: شاید امسال مردم ما موفق به انجام مناسک حج نشوند اما این به دلیل پیگیری نکردن مساله حج از سوی مسئولان نیست بلکه کارشکنی ها و توطئه های دولت سعودی مانع این است که مردم مناسک حج را انجام دهند.

کارشکنی و توطئه سعودی ممکن است مانع از انجام مناسک حج شود
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلی قدس با اشاره به روایتی از امام علی(ع) بر ضرورت رعایت حداقلها در زندگی تاکید کرد و گفت: انسان هرچه در توان دارد باید در رعایت حریم و نگاه داشتن حرمتها بکوشد و مراقب باشد که پرده دری نکند.
 
او با طرح این سئوال که راه مقابله با تهاجم فرهنگی چیست؟ به وجود شبکه های مجازی اشاره کرد و گفت: وضعیت به گونه ای است که بخش قابل توجهی از جامعه را تحت تاثیر قرار دادند، مرزهایی که از امنیت فرهنگی برخوردار بوده امروز مورد تهدید جدی قرار گرفته است و شبیخون فرهنگی جای جای کشور و سطوح و مراکز را در معرض خطر قرار داده است.
 
امام جمعه قم با بیان اینکه تهاجم فرهنگی دارای دو جلوه بیرونی و درونی است؛ بیان کرد: تهاجم گاهی از ناحیه بیگانگان و دشمنان است و گاهی متاسفانه تهاجم فرهنگی از درون می جوشد و یک حرکت مرموز داخلی که نقش مزدوری بیگانگان را ایفا می کند که این جای تاسف دارد. البته عده ای دچار غفلت و بدفهمی و کج سلیقگی اند اما عده ای از روی تعمد نقش دشمن را در جامعه ایفا می کنند.
 
او از مجموعه های فکری برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دعوت به حضور در میدان مقابله با دشمن کرد و گفت: باید یک علاج و فکر جدی در جهت مقابله هوشمندانه با تهاجم فرهنگی داشته باشید که اگر کمی دیر بجنبیم، فرهنگ ما دچار اضمحلال شود.
 
حسینی بوشهری بر مراقبت بیشتر از جوانان و آگاهی دادن به آنها در خصوص نقشه دشمنان تاکید کرد و گفت: جوانان باید دشمن شناس بوده و نقشه های دشمن را بشناسید، اگر کرامت انسانی شما را مورد اهانت و حقایق دینی را واژگون جلوه دادند بدانید که عقبه نظام جمهوری اسلامی که شما جوانان هستید مورد تهدید قرار گرفته است چون جنگ تحمیلی به پشتوانه جوانان، ۸ سال اداره شد لذا با آرمان شهیدان پیمان ببندید و بدانید مصلحت واقعی شما این است که در کنار نظام و انقلاب و دین خدا باشید.
 
او به دو راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: راهکار اول باور مسئولان است یعنی مسئولان باید به این باور برسند که چیزی به نام تهاجم فرهنگی وجود دارد.در تهاجم نظامی همه مسئولان ما و مردم باور کرده بودند جنگی وجود دارد و لذا ستاد جنگ در ادارات و کارخانجات و مدارس ما وجود داشت و همه پای کار بودند. امروز هم باید همه جا ستاد مبارزه با تهاجم فرهنگی برقرار کنیم که اگر این چنین شد، آنجا جایگاه مبارزه با تهاجم فرهنگی و جایگاه دوران دفاع مقدس شده و همانطور که آنجا به پیروزی رسیدیم اینجا هم به پیروزی می رسیم.
 
مدیر حوزه های علمیه ایران عنوان کرد: در آن شرایط اگر موشکی از جانب دشمن شلیک می شد و در شهرها فرود می آمد همه احساس می کردند که جنگ است؛ امروز قدرت تخریب نرم افزارهای دشمن از قدرت موشک کمتر نیست، موشک جان انسانها را می گرفت و این نرم افزارها فکر و باور انسان را می گیرد.
 
او با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس امکانات محدودی داشتیم اما خوب استفاده کردیم اظهار کرد: امروز امکانات ما در مقابله با تهاجم فرهنگی کم نیست اما متاسفانه نه از نیروی انسانی و نه از امکانات موجود درست استفاده نمی کنیم.
 
حسینی بوشهری با اذعان به اینکه جوانان امروز ما همان جوانان دوران دفاع مقدس هستند، گفت: اگر حقیقت تهاجم فرهنگی را بدانند حاضرند با تمام وجود به مقابله با دشمن بیایند به شرطی که وقتی جوان می خواهد به میدان بیاید جملاتی مطرح نکنیم که منزوی شود و بگوید سری که درد نمی کند، دستمال نبندیم. باید به جوانان مجال حضور داد و نباید مسائلی مطرح کرد که جوان سرخورده شود. باید جوان را به ماندن در صحنه تشویق کنیم.
 
حسینی بوشهری در خطبه دوم با تبریک میلاد حضرت ولی عصر(عج) گفت: مساله ظهور و مهدویت در جهت تکمیل حادثه بعثت است؛ پیامبر از نظر منطق پیروز شد و این پیروزی جهانی است و فضای جهان در اختیار مهدی موعود قرار می گیرد.
 
او با تصریح به اینکه باید آداب انتظار را رعایت کنیم، ابراز کرد: انسان منتظر حقیقتا برای آمدن آن حضرت آماده است. اما چه چیزی آماده کرده ایم؟ باید انسانهای پاکی باشیم که آن حضرت ما را بپذیرد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اول خرداد آغاز تحریم اقتصادی آمریکاست، گفت: کسانی که می گفتند انرژی هسته ای عامل تحریم بوده است بدانند از سالهای اول انقلاب آمریکا ما را تحریم کرده و ادامه دارد لذا تنها راهکار اصلی این است که متکی به درون و ظرفیتهای درونی باشیم که تعبیر رسای آن همان اقتصاد مقاومتی است.
 
او سالروز آزادسازی خرمشهر را نیز گرامی داشت و بیان کرد: شرایطی که دشمن ایجاد کرده بود بنا نبود به این راحتی دشمن را وادار به عقب نشینی کند اما این اتفاق افتاد و مردم ما پیروزی را در آغوش گرفتند. باید قدر شهدا و رزمندگان و سپاهیان را بدانیم که در روز خطر اینها پای کار هستند. عنصر سلحشوری و خلوص سپاه و بسیج و ارتش رمز پیروزی بوده و باید این عنصر را در خود حفظ کنند.
 
حسینی بوشهری ضمن گرامیداشت روز دزفول و مجاهدتهای مردم این شهر خاطرنشان کرد: هنرمندان به جای ساخت سریالها و فیلمهایی که در جامعه تاثیرگذار نیست خرمشهر و قهرمانی های خرمشهر را به تصویر بکشند و این برای نسل امروز ما که جنگ را ندیده است، ماندگار است.
 
او به مساله حج هم اشاره کرد و بیان داشت: شاید امسال مردم ما موفق به انجام مناسک حج نشوند اما این به دلیل پیگیری نکردن مساله حج از سوی مسئولان نیست بلکه کارشکنی ها و توطئه های دولت سعودی مانع این است که مردم مناسک حج را انجام دهند.
 
مدیر حوزه های علمیه ایران تصریح کرد: برای اینکه دشمن بهانه نکند مسئولان تا جایی که ممکن است باید مساله را پیگیری کنند، اگر نتایج مثبت بود که خوب و اگر موفقیت آمیز نشد به صراحت اعلام کنید که کارشکنی آنها بوده در عین اینکه ما تلاش لازم را کرده ایم.
 
او با بیان اینکه رهبر انقلاب در دیدار طلاب استان تهران، هدایت فکری و دینی، هدایت سیاسی، هدایت مردم در عرصه های اجتماعی را سه مسئولیت کلیدی روحانیت عنوان کردند، گفت: امروز در مقابل فضای مجازی غیر از روحانیت باید چه کسی پاسخگو باشد؟ چه کسی اسلام ناب در مقابل اسلام بدلی را باید ارائه دهد؟
 
حسینی بوشهری ابراز کرد: هرجا روحانیت در حرکتها ورود یافته پیروزی به بار آورده و هرجا روحانیت خود را کنار کشیده آنجا شکست خورده است. در بیداری اسلامی که ناکام ماند چون مجموعه فکری کنار کشیدند یا کنار گذاشته شدند، میدان به دست دیگران افتاد.
 
او بر همراهی روحانیت با مردم تاکید کرد و گفت: ما در طول تاریخ روحانیت، فراوان داشتیم که وقتی روحانی به تبلیغ می رفته و دیده مردم آب آشامیدنی نداشته برگشته و خانه خود را فروخته و آب لوله کشی کشیده است لذا رهبر انقلاب فرمودند که روحانیت در کارهای خیر در کنار مردم باشد.
 
امام جمعه قم با بیان این مطلب که اقتدار ایران به دلیل شکل دادن به مجموعه فرهنگی و نظامی است، ادامه داد: دشمن از اقتدار ما که ایمان ماست می ترسد. متاسفانه برخی دولتها به نام اسلام راه را برای ورود بیگانگان باز کرده اند که روحانیت باید به میدان بیاید پرده ها را کنار بزند تا مردم اینها را بیشتر بشناسند.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.