وزیر ترک: قانون ضد تروریسم ترکیه، همانند "پاشنه آشیل" توافق اتحادیه اروپاست

ولکان بزکر اعلام کرد به دلیل حملات تروریستی اخیر در ترکیه، تغییر قانون ضدتروریسم این کشور امکانپذیر نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، "ولکان بزکر،" وزیر ترکیه در امور اتحادیه اروپا اعلام کرد اختلاف میان آنکارا و بروکسل در خصوص قانون ضد تروریسم ترکیه به "پاشنه آشیل (نقطه ضعف)" توافق اتحادیه اروپا بدل شده و  امکان تغییر آن وجود ندارد.

وی هم اکنون به بروکسل سفر کرده تا بتواند موضع سران اتحادیه اروپا را در خصوص قانون ضد تروریسم ترکیه تغییر دهد. ولکان بزکر در مصاحبه با رویترز به بمب گذاری های اخیر در ترکیه اشاره کرد و گفت: برای ترکیه امکان پذیر نیست که قوانین ضد تروریسم خود را تغییر دهد. این همانند پاشنه آشیل است. با وضعیت موجود از نظر سیاسی امکان تغییر این قانون وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: قانون ضد تروریسم ترکیه بدتر از کشورهای دیگر نیست و کمیسیون اروپا باید در موضع خود تجدید نظر کند.

در حالی که اتحادیه اروپا امیدی به موفقیت توافق مهاجرت ندارد، از ترکیه خواسته است برای لغو روادید شنگن اتباع ترکیه، باید  72 معیار را در این خصوص رعایت کند که یکی از آنها تغییر قانون ضد تروریسم مطابق با شروط اتحادیه اروپاست.

برخی از رهبران اروپایی و دیگر گروه های حقوق بشر اعلام کردند ترکیه از قوانین خود برای سرکوب نارضایتی استفاده می کند. این درحالیست که آنکارا مدعی شده است از این قانون برای مقابله با نیروهای کرد و گروه تروریستی داعش استفاده می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
ترکیه برای رسیدن به اهداف خود در اتحادیه اروپا باید تن به پذیرش قانون ضد تروریستی خود بشود چون این قانون خیلی سخت گیرانه هستش و خیلی هم نا عادلانه ،این قانون فقط راهی برای افراد فاشیسم باز میکند که برای رسیدن به هدف فاشیستی خود دست به جنایت بزند همانگونه که تا حالا بارها دست به جنایات متعددی زده وباید برداشته شود
آخرین اخبار