رئیس مجمع عمومی سازمان ملل: زمان آن رسیده که جنگ غزه متوقف شود

مقام سازمان ملل با اشاره به شمار بالای شهدای جنگ غزه، خواستار برقراری آتش‌بس شد. 

دنیس فرانسیس، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت تجاوزات و کشتار مداوم رژیم صهیونیستی در غزه گفت: «دیگر بس است. بسیاری از غیرنظامیان در حال حاضر جان خود را در غزه از دست داده‌اند. تعداد زیادی از زنان و کودکان را در شرایطی که قطعا قابل اجتناب بود از دست دادیم. زمان آن فرا رسیده که این وضعیت متوقف شود». 

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، این مقام سازمان ملل در ادامه گفت: «آتش‌بس از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام شود، زیرا امیدواریم منجر به یک فرآیند سیاسی شده و در نهایت به راه‌حل دو کشوری بیانجامد». 

گفتنی است، در حالی که رئیس جمهور آمریکا طرح آتش‌بس خود را یک طرح «اسرائیلی» معرفی کرده، تا کنون بسیاری از مقامات صهیونیست مخالفت خود را با آن اعلام کرده‌اند. هرچند با توجه به اختلافات داخلی شدید در میان مقامات بالارده صهیونیست، موضع این رژیم در خصوص آتش‌بس چندان مشخص نیست. 

در مقابل، جنبش حماس از ابتدا همواره مواضع مشخصی در خصوص آتش‌بس غزه داشته است. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس ابتدای این هفته مجددا تاکید کرد: «جنبش حماس انعطاف نشان داد و با پیشنهاد‌های مطرح شده موافقت کرد به شرط اینکه این پیشنهادات منجر به پایان تجاوز‌ها و خروج کامل صهیونیست‌ها از نوار غزه شود». او همچنین صراحتا تاکید کرد هر توافقی که شامل آتش‌بس و پایان تجاوز اشغالگران نشود مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۹ تير ۱۴۰۳
نه هنوز هم صبر کنید دیوانه های قاتل خاک برسرتان باقوانین الکی بین المللی
آخرین اخبار