استانداری خراسان رضوی گفت: روابط عمومی ها باید خدمات دستگاه ها و سازمانهای اداری را بیان کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در آستانه ی روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات افزود: در شرایطی که دشمن در حال جنگ روانی برای تفرقه و وادادگی در جامعه است و برخی دوستان نا آگاه نیز با اقدامات جناحی و خطی نگری همسو با دشمن برای نا امیدی مردم تلاش می کنند، وظیفه روابط عمومی ها دشوارتر و خطیر تر است.
وی اظهار کرد: کار دیگر روابط عمومی ها آن است که واکنش به اقدامات سازمان را به مدیریت آن منعکس کند و اشکالات را به اطلاع مدیر برساند
.
وی با بیان اینکه روابط عمومی ها باید روابط عمومی سازمان خود باشند نه روابط عمومی مدیران گفت: اینکه روابط عمومی صرفا در اختیار مدیر سازمان باشد یک انحراف است.
استاندار خراسان رضوی افزود: روابط عمومی ها باید بتوانند فرهنگ کار و ارزشهای سازمانی را در سازمان خود نهادینه کرده و در راستای تحقق سیاستهای کلان سازمان بین کارکنان اتحاد به وجود آورند.
وی اظهار کرد: در بخش برون سازمانی نیز شناخت طبقه هدف تبلیغات، اهتمام به پژوهش، افکار سنجی و آینده پژوهی باید در دستور کار روابط عمومی ها قرار گیرد.
وی توجیه مردم در قبال رفتارهای سازمانها و اداره های مختلف را از وظایف روابط عمومی ها دانست و گفت: اگر برای اجرای پروژه ها و طرحها به شکیبایی و توجیه مردم نیاز است، این طرحها و پروژه ها باید پیوست روابط عمومی داشته باشند تا بتوان مردم را توجیه و متقاعد نمود.
رشیدیان افزود: تبلیغات سازنده و منطبق با واقعیتها موجب حفظ سرمایه اجتماعی می شود لذا واقعی بودن تبلیغات و اطلاع رسانی بسیار مهم است.
وی ادامه داد: تحقق شعارها و استراتژیهای تبیین شده توسط رهبر معظم انقلاب از جمله اقتصاد مقاومتی بدون همکاری و بستر سازی در درون جامعه و بدون تبدیل شدن به گفتمان عمومی ممکن نخواهد بود.
وی اظهار کرد: بطور مثال مصرف کالای داخلی باید به یک رفتار تبدیل شود که در تحقق این امر رسانه ها و روابط عمومی ها نقش موثری دارند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 گفت: باید از این فرصت برای معرفی ظرفیتهای تاریخی و تمدنی ایران استفاده کرد و به دور از مرزبندیهای سیاسی، بر اساس فرهنگ، تعاملات انسانی را برقرار نمود.
وی افزود: روابط عمومی های استان و ادارات مشهد باید خود را برای این رخداد مهم آماده کنند و در این راستا در تمام پرتالها و سربرگهای اداره ها و سازمانهای دولتی مشهد باید نشان و لوگوی مشهد 2017 درج شود تا ظرفیت سازی لازم به وجود آید.
انتهای پیام//














اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.