خرید کتاب به یک پُز فرهنگی تبدیل شده است

افراد زیادی هستند که تنها از یک دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا دوره بعد کتاب می‌خرند اما آن را مطالعه نمی‌کنند.

حامد ابراهیم‌پور، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه کتاب خریدن تبدیل به یک پز فرهنگی شده است، گفت: افراد زیادی قصد مطالعه کتاب را ندارند. این افراد تنها از یک دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا دوره بعد کتاب می‌خرند اما آن را مطالعه نمی‌کنند. امروزه مطالعه کردن وسیله‌ای شده است تا افراد بخواهند خود را متفاوت از دیگران جلوه بدهند و به این کار تمایل دارند.

وی افزود: گسترش شبکه‌های مجازی سبب شده است، حتی بسیاری از افراد که به مطالعه کتاب می‌پرداختند خود را بی‌نیاز از انجام این کار بدانند. به دنبال این مسئله بسیاری از نوشته‌ها و متن‌های جعلی در شبکه‌های مجازی رواج پیدا می‌کند. به دلیل آنکه مردم مطالعه نمی‌کنند، این متن‌ها را باور می‌کنند. کتاب نویسندگانی را که متنشان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است را مطالعه نکرده‌اند و فکر می‌کنند این مطالب صحیح است و آن را پخش می‌کنند.

این شاعر با اشاره به آنکه نوشته‌های بسیار مبتذل در شبکه‌های اجتماعی به نام برخی نویسندگان مشهور و شاعرانی چون سهراب سپهری در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود، اظهار داشت: این افراد چون یک خط از شعر سهراب سپهری را نخوانده‌اند، هر متن نوشته شده به نام آن‌ها را در شبکه‌های مجازی منتشر می‌کنند. یکی از دلایلی که مطالعه مردم را پایین آورد، این است که آثار ارائه شده چندان قوی و قابل دفاع هم نبوده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار