رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اهر اعتبار اختصاصی به تجهیز و توسعه کتابخانه های عمومی شهرستان اهر را بسیار ناچیز عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رحمانی گفت: متأسفانه اعتبار اختصاصی به دو شهرستان اهر و هوراند تنها مبلغ یکصد و بیست میلیون ريال می باشد که این رقم در مقایسه با اعتبارات اختصاصی به شهرستانهای همجوار تنها یک دهم مبلغ اختصاصی است.

وی، گفت: کتابخانه های عمومی شهرستان به جهت کمبود امکانات و فضاها و جمعیت بالای شهرستان، مناسب با نیازهای منطقه نبوده و کمبود تجهیزات و نبود مرکز نگهداری کتب جدید و قفسه های اختصاصی برای کتابهای جدید باعث شده نتوانیم خدمات مناسب به علاقه مندان کتاب و کتابخوانی انجام دهیم.

رحمانی افزود: متأسفانه عدم پرداخت به موقع نیم درصد از سوی شهرداری باعث شده که سهمیه نیم درصد از محل بدهی شهرداری مستقیما از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با دستور اجرایی از محل حساب بانکی شهرداری وصول و به حساب سازمان مرکزی واریز گردد که این امر نه تنها کمک به شهرستان نمی کند بلکه به عنوان مطالبات ذخیره معوقه توسط مرکز هزینه می گردد.

وی، از شورای شهر و شهرداری خواست تا با پرداخت به موقع مطالبات نیم درصد کتابخانه به امر توسعه و تجهیز کتابخانه های اهر کمک نماید.

این مقام مسئول، همچنین برگزاری دوره های آموزشی برای مسئولان کتابخانه های مدارس را در جهت ارائه خدمات مطلوب به علاقه مندان کتاب و کتابخوانی و مطالعه ضروری برشمرد و از آمادگی این اداره برای اجرای این طرح با همکاری آموزش و پرورش خبر داد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.