اولين همايش فرصت‌های بين المللى سرمايه گذارى در حوزه سلامت به میزبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هتل اسپیناس تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مشاور وزیر بهداشت در امور اقتصادی از امضاء تفاهم‌نامه‌هایی میان ایران و سرمایه‌گذاران خارجی در زمینه ساخت 13 هزار تخت بیمارستانی در همایش فرصت‌های بین‌المللی سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه سلامت خبر داد.

دکتر دانش جعفری در حاشیه همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه سلامت با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف اصلی این همایش جذب سرمایه‌های خارجی برای رفع نیازهای وزارت بهداشت در حوزه سلامت بود، گفت: در این همایش سه حوزه مشخص داشتیم که ساخت تخت‌های جدید بیمارستانی، توجه به حوزه تجهیزات و دارو بوده‌اند.

دانش جعفری با بیان اینکه بیشترین کمبود حوزه سلامت ایران در بخش بیمارستانی است، گفت: در حال حاضر شاخص تخت ما 1.7 به ازای هر 1000 نفر است که باید آن را به 2.8 برسانیم.

گفتنی است در پایان این همایش یک روزه، تفاهم نامه هایی فی مابین مدیران شرکت های خصوصی خارجی و برخی روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور تنظیم شده بود که طی مراسمی به امضاء طرفین رسید.

در این میان، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان یکی از دانشگاه های علوم پزشکی منتخب، تفاهم نامه ساخت و تجهیز بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی 2000 تختخوابی در اهواز را با شرکتی ایتالیایی به عنوان طرف دوم در برنامه کاری خود قرار داد که این تفاهم نامه از یک سو به امضاء مدیرعامل شرکت مذکور و از سوی دیگر به امضاء دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز رسید.

لازم به ذکر است در این مراسم دو تفاهمنامه میان شرکت سامسونگ کره جنوبی با بیمارستان قلب شهید رجایی با ظرفیت 2200 تخت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران با ظرفیت 1000تخت امضاء شد. همچنین تفاهمنامه هایی میان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس با شرکت ایتالیایی در زمینه احداث بیمارستانهای به ترتیب 1500 و 1000 تختخوابی به امضاء رسید.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار