در استان فارس از هر پنج نفر یک نفر به پرفشاری خون مبتلا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از شیراز، محمد علی بابایی بیگی مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت27 اردیبهشت ماه روز جهانی فشارخون گفت: حدود 20درصد جمعیت 20 تا میان سال استان فارس به پرفشاری خون دچار هستند.

محمد علی بابایی بیگی افزود: با توجه به اینکه بیماری فشار خون ارثی است اما استرس های اجتماعی، شغلی، شخصی و خانوادگی می تواند از عوامل ایجاد این بیماری در اشخاص باشد .

وی همچنین مشکلات جسمی ،چاقی های مفرط در ناحیه کمر و شکم ،کم تحرکی ،مصرف بیش از اندازه نمک و چربی های اشباع شده و استفاده نکردن از میوه ، سبزیجات و لبنیات را از دیگر عوامل پرفشاری ذکر کرد.

مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در سراسر جهان از جمله کشور ایران 30 درصد انسان ها به این بیماری مبتلا هستند که با بالا رفتن سن افزایش می یابد و دلیل اصلی ابتلا به این بیماری پرخوری یعنی دریافت 2تا 2و نیم برابری کالری بالاتر از حد متعارف، نداشتن فعالیت بدنی و در نتیجه بالا رفتن کلسترول مضر خون است

دکترمحمد علی بابایی بیگی اظهار کرد: این بیماری سبب افزایش خطر حملات قلبی ، نارسایی کلیه ها و همچنین ابتلا به بیماری های عروقی مانند دیابت می شود .

وی ادامه داد: فشار خون بالا قابل پیشگیری و درمان است به شرط اینکه فرد مبتلا باارزش قائل شدن برای سلامتی اش و استفاده از الگوی صحیح تغذیه با انجام فعالیت های بدنی و کم کردن حجم غذای مصرفی به سلامتی و طول عمر خود اضافه کند.

انتهای پیام/س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار