همایش بزرگ «ازدواج» با موضوع اصل همتایی در ازدواج در پردیس رضوان دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

بسیاری از جوانان نسبت به اصل همتایی در ازدواج بی‌توجه هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، مشاور و کارشناس مسائل خانواده گفت: به تبیین اصل همتایی در ازدواج پرداخت و گفت: همتایی یکی از مهمترین اصول ازدواج است که باید قبل از ازدواج در نظر گرفته شود.
حجت الاسلام دهنوی افزود: بسیاری از جوانان نسبت به اصل همتایی بی توجه هستند و اکثراً انتخاب آن‌ها بر اساس عشق و عاطفه صورت می گیرد و این افراد قبل از اینکه اطلاعات مناسبی از همدیگر داشته باشند، با بی تفاوتی نسبت به تفاوت های موجود اقدام به ازدواج و تشکیل خانواده می کنند.
وی تصریح کرد: اگر اشخاص اطلاعات کافی نسبت به یکدیگر نداشته باشند، در عرض چند ماه عشق و علاقه آن ها نسبت به هم عادی می شود و زوجین نسبت به یگدیگر بی علاقه خواهند شد و کم کم متوجه می شوند که طرف مقابل همفکر و همزبان او نیست و اگر زندگی این افراد منجر به جدایی و طلاق نشود، قطعا با مشکلات عدیده ای رو به رو خواهد شد.
این استاد دانشگاه افزود: گاهی در یک انتخاب عشق و علاقه اولیه وجود ندارد، اما فرد مورد نظر برای ازدواج خود طبق اصول و به دست آوردن اطلاعات از شخص مقابل با عقل و منطق اقدام به انتخاب همسری که همتای او است می کند و در این زندگی با توجه به مشترکاتی که بین زن و شوهر وجود دارد، روز به روز نسبت به هم علاقه مند تر می شوند.
کارشناس مسائل خانواده گفت: در انتخاب یک شخص برای ازدواج تنها علاقه کافی نیست، چرا که طبق روایات اسلامی علاقه زیاد عقل انسان را زائل می کند و باعث می شود که انسان نتواند درست تصمیم بگیرد.
وی خاطر نشان کرد: در یک ازدواج درست که بر اساس منطق و تفکر صورت می گیرد، باید خط قرمزها را رعایت کرد، زیرا این انتخاب برای چند روز نیست، بلکه صحبت از یک عمر زندگی است.
انتهای پیام//



برچسب ها: جوانان ، همتایی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.