مولاوردی در دیداربا جوانان؛

وجود تفاوت های معنا دار در دسترسی به موقعیت های شغلی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: چالش اصلی سرخوردگی در میان جوانان وجود تفاوت های معنادار در دسترسی به موقعیت های شغلی است.

وجود تفاوت های معنا دار در دسترسی به موقعیت های شغلیبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور جوانان و خانواده در دیدار و گفتگو با جوانان، اظهار داشت: بحث ناامیدی و مهاجرت جوانان تنها ویژه دختران نیست بلکه تمامی افراد جامعه با آن دست و پنجه نرم می کنند و در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که وجود تفاوت های معنادار به دسترسی موقعیت های شغلی در میان جوانان، به ناامیدی این قشر دامن زده است.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در این 3 سال تلاش کرده است تا در 3 سطح ، اعتماد جوانان به دولت، اعتماد دولت به جوانان و بالا بردن اعتماد به نفس زنان در جامعه را افزایش دهد.

مولاوردی با بیان اینکه زنان و جوانان به دنبال حفظ کرامت انسانی و حقوقی خود هستند، افزود: در جامعه ما جوانان به ویژه دختران به دنبال حفظ کرامت انسانی، حقوقی، اجتماعی، مدنی و اقتصادی هستند که این امر زمانی محقق خواهد شد که زمینه های ایجاد اشتغال، ازدواج ، آزادی های مشروع، قانونی و امکان مشارکتشان در فضاهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ، تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها فراهم شود.

وی بیان کرد: ساز و کارهای لازم برای زمینه سازی فعالیت جوانان در حوزه های مختلف از چندین سال پیش فراهم شد که موفقیت چندانی نداشت ، در حال حاضر درد قشر جوان مباحث آرمان گرایانه ای که بر روی کاغذ نوشته شده و حتی خود جوانان در موردش بی اطلاع اند نیست ، بلکه ریشه این مشکلات از عملکردهای و ساز و کارهای نادرست برنامه ریزی شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه تبعیض های استخدامی باید رفع شود، تأکید کرد: یکی از دغدغه اصلی دولت رفع بیکاری و ایجاد اشتغال است که برای بهبود این شرایط اعلام کرده ایم تا تبعیض ها و محدودیت های موجود در بخش استخدام حذف شود گرچه در آزمون استخدام حسابداری سال گذشته با وجود تلاش فراوان برای رفع تبعیض ها، برنامه به شکلی که دستگاه مجری تدارک دیده بود پیش رفت و متأسفانه نتوانسته ایم مانع از انجام آن شویم.

وی در خصوص مجموعه اقدامات دولت برای بهبود شرایط اقتصادی کشور بیان کرد: برای خروج از رکورد اقتصادی و مهار آن مستلزم برنامه ریزی های خاص و مدیریت جدی هستیم که به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای شروع دستیابی به یکی از شعارهای دولت بود و قطعا برای مقابله با بحران و ایجاد فرصت های شغلی باید سرمایه گذاران خارجی را نیز جذب کنیم.

مولاوردی با بیان اینکه دانشگاه ها باید به سمت کارآفرینی حرکت کنند، افزود: ایجاد رابطه گسترده میان بازار و دانشگاه ها امری ضروری است که دانشگاه ها می توانند با نگاه کارآفرینی و آموزش دانشجویان در رشته های مختلف و مهارت آموزی شان در تحقق این امر موثر باشند.

مولاوردی با اشاره به الویت های دولت در بحث جلوگیری از خشونت نسبت به زنان تصریح کرد: رفع تبعیض، ایجاد امنیت و حمایت حقوقی از جمله الویت های اول دولت تدبیر و امید بوده است که در این 3سال، در 8 مرکز استان به شناسایی این قبیل مشکلات پرداخته ایم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به مشکلات پیش و روی زنان در بخش ارکسترهای موسیقی تأکید کرد: سخت گیری و مانع زنی ها در خصوص اجرای ارکستر موسیقی زنان در حالی که در چارچوب قانون آماده برگزاری است، بیشتر جنبه سلیقه ای دارد نه ریشه فقهی، چرا که ما  در همه ابعاد به ویژه در بحث عفاف و حجاب نیز اختلاف نظرها و اعمال برنامه های خارج از قانون را شاهدیم.

وی از تدوین سند توان افزایی و حمایت اجتماعی از زنان خبر داد و افزود: با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال تدوین این سند هستیم چرا که رویکرد دولت تدبیرو امید دستیابی به دولت فرهنگی و ایجاد و گسترش امنیت و اخلاقیت در جامعه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار