در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن:

اوباما: مسکو تمایلی به کاهش تسلیحات هسته ای ندارد

رییس جمهور آمریکا اعلام کرد روسیه تمایلی به کاهش ذخایر تسلیحات هسته ای خود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، باراک اوباما -- رئیس جمهور آمریکا -- امروز اعلام کرد روسیه تمایلی به مذاکرات بیشتر برای کاهش زرادخانه های هسته ای ندارد. 

بر این اساس، باراک اوباما در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن افزود: « تلاش کردم با روس ها وارد مذاکره شوم و هنگامیکه برای نخستین بار رئیس جمهور شدم پیمان کاهش تسلیحات راهبردی موسوم به استارت 2 با هدف کاهش ذخایر تسلیحات هسته ای روسیه و آمریکا اجرایی شد . گمان می کنم دو طرف می توانند گام هایی بیشتری در این زمینه بردارند اما روسیه تاکنون تمایلی نشان نداده است. »

وی خاطر نشان کرد: در زمینه خلع سلاح هسته ای در جهان گام هایی رو به جلو برداشته شده است و قدرت های بزرگ هسته ای اقدام به ساخت تسلیحات جدید نکرده اند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز از توکیو گزارش داد: روسیه و آمریکا به عنوان کشورهایی با بزرگترین زرادخانه های هسته ای جهان تاریخی غنی از توافقات در کنترل توانمندی های هسته ای خود دارند. 

در چارچوب پیمان " استارت نو " که واشینگتن و مسکو در سال 2010 امضاء کردند ، دو طرف می توانند حداکثر 1550 کلاهک هسته ای را مستقر کنند. این پیمان دو کشور را ملزم به اجرای محدودیتها در بخش تسلیحات راهبردی تا فوریه سال 2018 می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار