عضو هییت رییسه انجمن ام اس ایران گفت :علی رغم وجود داروهای کنترلی بیماری ام اس، هنوز هیچ درمان قطعی برای این بیماری درجهان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مینو علایی متخصص نورولوژی و عضو هییت رییسه انجمن ام اس ایران در حاشیه نشست خبری کنگره روز جهانی ام اس در خصوص وضعیت پوشش بیمه ای و تعداد اقلام دارویی بیماری ام اس گفت : هم اکنون همه داروهای تولید داخل این بیماری تحت پوشش 90 درصدی بیمه است و داروهای وارداتی نیز از حمایت 85 درصدی سازمان‌های بیمه گر بهره مند هستند اما همه این داروها صرفا برای کنترل بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: هم اکنون 4 نوع داروی تزریقی و 3 قلم داروی خوراکی در سراسر دنیا برای درمان های مراقبتی ام اس وجود دارد که به تازگی کشورمان موفق به تولید انبوه  یکی از داروهای تزریقی این بیماری شده البته به تازگی داروی تزریقی فوق قوی نیز برای درمان ام اس در دنیا معرفی شده که متاسفانه برای همه بیماران قابل استفاده نیست و عوارض دارویی آن نیز قابل توجه است .

علایی اظهار داشت : این بیماری با تحریک آنتی بادی ها موجب افزایش تولید آنها شده و در این حالت سیستم عصبی بدن توسط لنتی بادی ها به عنوان یک محرک ناشناخته و خارجی مورد حمله قرار می گیرد و این حملات آنقدر ادامه می‌یابد تا سیستم عصبی مختل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیماری ، ام اس ، دارو ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار