آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران عصر امروز در پردیس ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران عصر امروز در پردیس ملت برگزار شد.

ناصحی‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم ابراز داشت: از همان ابتدا که بحث ایجاد این نمایشگاه با پیشنهاد دکتر صلاحی مطرح شد، ستاد برگزاری کار خود را شروع کرد. سرانجام در دهه سوم اردیبهشت امسال این نمایشگاه شروع به کار کرد. امروز پس از 8 روز شاهد اتمام آن هستیم. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این چند روز بسیاری از هنرمندان صاحب سبک را شناخت. 51 غرفه فرهنگی در این دوره مشغول به فعالیت بود و بیش از 1000 اثر دستاورد این نمایشگاه بود و همچنین 47 کارگاه به فعالیت مشغول بود.

وی افزود: سفیران هفت کشور از نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران دیدن کردند. در ضمن از فردا قرار است این نمایشگاه تا چند روز از ساعت 17 تا 20 دایر باشد.

در ادامه محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری در خصوص برگزاری این نمایشگاه ابراز داشت: ما چند هدف از برگزاری این نمایشگاه داشتیم؛ اول اینکه از هشت مدیر قبلی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به پاس زحمات آنها تجلیل شود.

دوم اینکه ما یک سازمان فرهنگی هنری هستیم و باید نظر هنرمندان و انتقادات و پیشنهادات آنها را می‌دانستیم. همه اینها باعث شد ما به فکر برگزاری این نمایشگاه بیفتیم.

وی افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تدبیر مقام معظم رهبری ایجاد شد و حرکت بسیار مثبتی بود و امیدواریم بتوانیم در این راه مثمر ثمر باشیم.

صلاحی همچنین در خصوص سایر فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تهران ابراز داشت: شهر کتاب تهران واقع در تپه های عباس آباد در مساحتی بیش از 65 هکتار مسقف شده و کارهای تجهیز آن در حال انجام است شهر کتاب در چهار تالار طراحی شده. امروز برای اولین بار می گویم که یکی از تالارها برای کودکان است تا با بازی های کودکانه آن‌ها به کتاب نزدیک شوند. ما در سال گذشته 1900 تئاتر در کشور به روی صحنه بردیم. در سال‌های اخیر 85 کتابخانه داشتیم که امروز به 400 عدد رسیده است. ما حاضریم حتی کسانی هم که در این کتابخانه ها عضو نیستند، به صورت رایگان از آن استفاده کنند.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس در سخنانی کوتاه ابراز داشت: رمز موفقیت ایران اسلامی در جنگ تحمیلی ایمان و اعتقاد مردم و جوانان شریف کشور بود که توانستیم در آن زمان در مقابل دشمن متخاصم تا دندان مسلح بایستیم و مقابله کنیم.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار