روزنه امیدی برای افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی؛

بهای نفت شاخص آمریکا افزایش یافت

بهای نفت شاخص آمریکا، وست تگزاس اینترمیدیت، در آغاز معاملات روز پنجشنبه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری فرانسه، بهای نفت شاخص آمریکا، وست تگزاس اینترمیدیت، در آغاز معاملات روز پنجشنبه افزایش یافت. پدیدار شدن برخی نشانه ها مبنی بر اینکه بازار نفتی در حال توازن است در افزایش قیمت نفت تاثیر گذار بوده است.

 بهای هر بشکه نفت خام سبک، وست تگزاس اینترمدیت (دبلیو.تی.آی)،که بیشتر برای قیمت گذاری نفتی که در آمریکا مصرف می شود، به کار برده می شود، در آغاز معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه ژوییه با 38 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 49 دلار و 93 سنت رسید. در ساعات اولیه بازار امروز قیمت هر بشکه نفت به 50 دلار نیز رسید که برای نخستین بار از پاییز امسال تاکنون که بهای این شاخص نفتی به 50 دلار است.

وزارت انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر راهبردی نفت خام این کشور تا هفته گذشته بیش از چهار میلیون بشکه کاهش یافته است. این درحالی است که کارشناسان مسائل نفتی پیش بینی کرده بودند که میزان کاهش ها خیلی کمتر از این رقم باشد.

اما برخی کارشناسان کاهش ذخایر راهبردی نفت آمریکا در این فصل از سال عادی می دادند و می گویند با توجه به اینکه با آغاز فصل تابستان سفرهای مردم آغاز خواهد شد مصرف سوخت نیز در این کشور افزایش می یابد. به عنوان مثال سال گذشته نیز از میزان ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا در همین زمان حدود سه میلیون و 200 هزار بشکه کاهش یافته بود. 

این خبرهای خوبی که از آمریکا درباره نفت منتشر می شود روزنه امیدی برای افزایش قیمت نفت در بازارجهانی به وجود آورده است. چون از دو ماه پیش تاکنون خبرها حاکی از کاهش تولید نفت است. اما برعکس درسازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) تولید نفت به طور مرتب در حال افزایش است. 

از این به بعد چیزی که در تعیین قیمت نفت تاثیر گذار خواهد بود برگزاری نشست سازمان کشورهای صادر کننده نفت در دوم ژوئن امسال است. کارشناسان و سرمایه گذاران بازارهای نفتی منتظرند ببینند آیا در این نشست توافقی برای محدود سازی تولید نفت این سازمان به دست خواهد آمد یا خیر. اگر توافقی از این نشست به دست نیاید انتظار می رود قیمت نفت در کوتاه مدت دوباره کاهش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار