اویل پرایس: تولید نفت عراق به 4.5 میلیون بشکه در روز کاهش یافت

تولید نفت عراق پس از ثبت رکورد تولید روزانه 4.78 میلیون بشکه در ژانویه، روندی رو به کاهش پیش گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت اویل پرایس؛ در حالی که تولید نفت عراق نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است، این کشور نتوانسته به رکورد تولید روزانه 4.78 میلیون بشکه در ماه ژانویه دست یابد. قطع برق از دلایل اصلی کاهش ظرفیت تولید در جنوب عراق است و اختلافات سیاسی نیز در تولیدات شمال کشور اختلال ایجاد کرده است.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان دولتی بازاریابی نفت عراق، تولید نفت این کشور از ماه ژانویه به میزان 200 تا 300 هزار بشکه در روز به دلیل آسیب پذیری برق رسانی و اختلافات با اقلیم کردستان کاهش یافته است.

مدیرعامل سازمان دولتی بازاریابی نفت عراق اظهار کرده است هر ماه نوسانی 100 تا 200 هزار بشکه ای در تولید نفت وجود دارد.

گفته شده ظرفیت تولید نفت عراق برابر با روزانه 4.9 میلیون بشکه است و امیدوار است تا سال 2020 ظرفیت خود را به روزانه 6 میلیون بشکه افزایش دهد.

با افزایش اختلافات میان دولت عراق و حکومت اقلیم کردستان این کشور و همچنین تهدید داعش، نزدیک به 175 هزار بشکه تولید روزانه نفت کرکوک از چرخه استخراج خارج شده است.

قطعی برق در مناطق جنوبی نیز باعث از دست رفتن روزانه 50 تا 70 هزار بشکه نفت شده است.
در زمینه صادرات، سازمان دولتی بازاریابی نفت عراق اعلام کرد بنادر جنوبی روزانه 3.36 میلیون بشکه در ماه آوریل صادر کردند. این رقم تنها بخش تحت کنترل دولت عراق است و اقلیم کردستان خود به تنهایی 510 هزار بشکه نفت صادر می کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار