نشست خبری نمایش «مجلس ضربت خوردن» به کارگردانی محمد رحمانیان برگزار شد.

حکایت «مجلس ضربت خوردن» از زبان محمد رحمانیانبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز نشست خبری نمایش «مجلس ضربت خوردن» به کارگردانی محمد رحمانیان با حضور کارگردان، اشکان خطیبی، مهتاب نصیرپور بازیگر، یاسر خاسب، رضا مولایی بازیگر در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

ابتدای نشست محمد رحمانیان با اشاره به چگونگی اجرای این اثر عنوان کرد: بعد از تعطیلات نوروز از من خواستند نمایشنامه «مجلس ضربت خوردن» را اجرا کنم اما چون پیگیری نشد، من به سراغ نمایش «عاشقیت» رفتم اما در اردیبهشت ماه دوباره از من درخواست کردن آن را اجرا کنم.

وی ادامه داد: قرار بود نمایش را در تالار وحدت اجرا کنیم اما به دلیل مشکلات فنی نشد و در نهایت تصمیم گرفتیم در سالن اصلی تئاتر شهر نمایش را اجرا کنیم و طی صحبت‌هایی که کرده بودیم، قرار بود از ۱۸ خرداد اجرا را شروع کنیم ولی نمایش قبلی دیر اجرایش را شروع کرده بود که ما هم مجبور شدیم، از 29 خرداد  اجرا  را در تئاتر شهر آغاز کنیم.

رحمانیان تصریح کرد: صحبت کردیم تا پنجشنبه، جمعه دو اجرا داشته باشیم و به طور قطع اجرایمان تا نیمه‌های شب طول می کشد.

وی افزود: نمایش «مجلس ضربت خوردن» را در خارج از کشور اجرا خواهیم کرد و کشورهای حوزه آمریکای شمالی مقصد اجرای این اثر است.

وی درباره موسیقی این اثر گفت: دو نوع اجرای موسیقی داریم، موسیقی زنده که توسط مهدی ساکی طراحی شده و موسیقی دراماتیک که توسط خلعتبری نوشته و طراحی شده اما به صورت زنده نیست.

رحمانیان با اشاره به متن نمایشنامه گفت: نمایشنامه «مجلس ضربت خوردن» از زاویه قتل روشنفکر به دست عده‌ای خودسر ساخته شده است. البته موضوع نخبه کشی به این چند سال اخیر بر نمی‌گردد. در نمایشنامه‌های دیگر بیضایی هم این موضوع نخبه کشی وجود دارد و روشنفکر را با تبر تکه تکه می‌کنند. از همان اول فرق سرش را می شکنند چون نه گفتار دینی و نه گفتار جاهلی دارد.

وی تاکید کرد: من قبل از اجرا با نمایشنامه‌نویس کار تماس گرفتم و او تنها از من خواست که در متن هیچ تغییری ایجاد نکنم و اگر کسی بخواهد تغییری در نمایشنامه ایجاد کند، من کار را متوقف می‌کنم. حالا بازبین‌ها کار را دیده‌اند و هیچ تغییری هم ندادند و تنها تغییر آن بود که نویسنده نمایش که مرد بود، زن شده است.

در ادامه مهتاب نصیرپور با ابراز خوشحالی از بازی در این اثر عنوان کرد: این نمایشنامه به چاپ رسیده و در فروشگاه‌های کشور هم عرضه می‌شود و فقط ما آن را اجرا می‌کنیم و امیدوارم در صلح و آرامش آن را روی صحنه ببریم.

بخش پایانی این نشست به تبلیغات آن ارتباط داشت که رحمانیان از خبرنگاران درخواست کرد به هر صورتی که می‌توانند از طریق رسانه‌های خود و نیز فضای مجازی به معرفی این نمایش کمک کنند.

اشکان خطیبی مجری طرح و بازیگر این نمایش هم توضیح داد: تاکنون تلویزیون هر گونه تبلیغ این نمایش را رد کرده است، ولی قول‌هایی از طرف سازمان‌های مربوط به شهرداری تهران داده شده که هنوز عملی نشده است.

او با اشاره به اینکه اگر حمایت‌های گروه نمایشی و نیز مرکز هنرهای نمایشی نبود امکان اجرای این نمایش فراهم نمی‌شد، افزود: با توجه به تعویق زمان اجرای نمایش منتظر هستیم سالنی را در اختیار بگیریم تا صحنه‌ای را که آقای شاه‌ابراهیمی طراحی کرده به سالن منتقل کنیم. البته دکور طراحی شده بسیار سنگین است و چهار کامیون اجناس باید منتقل شود که پنج تا شش روز هم زمان برای سوار و نصب کردن آن‌ها احتیاج خواهیم داشت.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار