همایش روز جهانی محیط زیست در اداره کل بنادر و کشتیرانی بندر امام خمینی(ره) برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در این مراسم که جمعی از مسئولین استانی و کشور حضور داشتند، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ضمن گرامیداشت این هفته بر حفاظت از آن تأکید نمود و اعلام داشت: زمان توجه به محیط زیست فرا رسیده؛ چرا که ما سالیان زیاد نسبت به مسائزیست محیطی غافل بوده ایم و این بی توجهی بعث شده تا بسیاری از تالابها و گونه های حیاتی ما آسیب ببیند و اکنون زمان جبران است.

احمدرضا لاهیجان زاده درخصوص اهمیت محیط زیست در حوزه دریایی و خصوصاً خلیج فارس گفت:  فارس یکی از مناطق مهم دریایی از لحاظ محیط زیست است و وجود گونه هنای شاخصی همچون 5 گونه لاک پشت دریایی و 13 گونه نهنگ و انواع دلفین و غیره این زیستگاه را به یکی از نقاط برجسته در حوزه دریا تبدیل نموده است.

لاهیجان زاده، بیان کرد: تهدیدات زیست محیطی منطقه خلیج فارس و وجود بیش از 86 آب شیرین کن بزرگ جهان در منطقه و صید بی رویه و ورود فاضلاب های صنعتی و شهری باعث ایجاد پدیده کشند سرخ در منطقه می شوند و یکی دیگر از مناطق آلوده کننده در خلیج فارس آلودگی های نفتی منطقه دانست.

لاهیجان زاده درخصوص اهمیت منطقه خور موسی افزود: استان خوزستان با داشتن 275 کیلومتر ساحل دریایی منطقه خورموسی بعنوان یکی از مناطق حساس محیط زیست ایران و جهان است و این محل بعنوان یکی از محل های تولید آبزیان  و محل مناسبی برای جوجه اوری پرندگان در منطقه محسوب می گردد.

وی اظهار داشت: شرایط صنعتی منطقه نیز با وجود 21 واحد پتروشیمی ، 10 اسکله و 7 بندر تجاری در این منطقه وجود داردکه باید در راستای فعالیت های زیست محیطی منطقه تلاش نمایند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین پیشنهاد داد، کلمه حفاظت از محیط زیست دریا نیز بعنوان اداره کل بنادر و کشتیرانی اضافه گردد،چرا که تمام قوانین محیط زیست دریایی در حوزه فعالیت این بندر می باشد.

در این همایش،عبدالهی مدیرکل بنادر و کشتیرانی بندر امام خمینی(ره) نیز بر تأکید بر حفظ محیط زیست بیان داشت: ما باید نقطه تعامل و همکاری بین محیط زیست و صنعت را پیدا کنیم و به گونه ای عمل نماییم که نه صنعت و توسعه باز ایستد و نه محیط زیست آسیب جدی ببیند.

وی یکی از راه های کاهش آسیب افزایش بهره وری دانست و گفت: قیمت تمام شده کالا را با افزایش بهره وری می توانیم کاهش دهیم و این فرد یکی از نکات تعامل بین محیط زیست و صنعت می باشد و باید به گونه ای عمل نماییم که هم صنعت و هم محیط زیست را حفظ کنیم و به هیچ یک آسیبی وارد نشود.

در این مراسم دکتر منوری بعنوان یکی از اساتید درخصوص بندر سبز مطالبی بیان نمود و در انتها از فعالان و پیمانکاران که در حوزه محیط زیست در بندر امام (ره) فعالیت داشته اند،قدردانی شد.

انتهای پیام/و    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار