ماه مبارک رمضان امسال کبوتران صحن و سرای نورانی حضرت رضا(ع) میهمان ویژه سفره های افطاری و سحری خانواده های ایرانی در سراسر کشور خواهند بود.

همزمان با ماه مبارک رمضان، سفره رنگارنگ معنویت در میهمانی رسانه ای حرمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، این میزبانی و میهمانی متبرک به مدد همکاری گسترده اصحاب رسانه های جمعی و آستان قدس رضوی صورت می پذیرد و فعالان فرهنگی و قرآنی با ابزار «رسانه» و از مجرای گستره وسیعی از متنوع ترین برنامه های رادیویی و تلویزیونی از مبدا حرم مطهر رضوی به خانه های عموم دلدادگان قرآن و عترت، قدم می گذارند.

توجه به ویژگی ها و علاقمندی های اقشار مختلف بویژه در سنین کودکی و نوجوانی از اصلی ترین تمایزات مجموعه برنامه های رسانه ای آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان امسال است.

تولید و پخش روزانه جمع خوانی کودکان در حرم مطهر رضوی، برگزاری و پخش مراسم احیاء کودکان در جوار بارگاه حضرت رضا(ع)، تشکیل سفره های کودکانه افطاری، مداحی نوجوانان و پخش گزارش های مختلف تلویزیونی از فعالیت های تبلیغی و فرهنگی کودکان و نوجوانان قرآنی در حرم مطهر، تنها گوشه ای از برنامه های پیش بینی شده آستان قدس رضوی برای ماه مبارک رمضان پیش روست که با همکاری شبکه کودک و نوجوان سیمای جمهوری اسلامی ایران به میان مخاطبان کوچک خود خواهند رفت.

توجه جدی به ظرفیت های رسانه ای حرم مطهر امام هشتم(ع) از دیگر ویژگی های مجموعه برنامه های رسانه ای رمضان امسال است؛ بگونه ای که ضمن تلاش برای انتخاب بهترین و زیباترین مکان ها در اماکن متبرکه رضوی برای تصویربرداری و تهیه برنامه، به ریشه های تاریخی و معنایی آنها نیز توجه جدی صورت پذیرد.

بطور مثال با توجه به تشکیل بزرگترین اجتماع قرآنی کشور در صحن ها و رواق های مختلف حرم در ماه مبارک رمضان، یکی از اصلی ترین جمع خوانی ها در صحن خاطره انگیز انقلاب اسلامی تشکیل و با همراهی متخصصان حوزه رسانه، تلاش می شود تا زیباترین تصاویر از قرائت قرآن در سحرگاه ها ضبط و روی آنتن های سراسری ارسال شود.

حضور قاریان برجسته جهان اسلام از کشورهای مختلف، گنجاندن ایوان طلا، سقاخانه، گنبد بارگاه و دیگر نمادهای آشنای این صحن در قاب تصویر شبکه های تلویزیونی که علاوه بر تداعی قرآن و عترت، یادآور برکات انقلاب اسلامی نیز هست و اهدای تلاوت جمعی هر جزء از قرآن مجید به یکی از شهدای نهضت جهانی اسلام برخی از ویژگی های پوشش رسانه ای تلاوت های قرآنی ماه مبارک رمضان امسال در حرم مطهر هستند.

در این میان همراهی بی نظیر شبکه های مختلف صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را می توان اصلی ترین وجه تمایز فعالیتهای رسانه ای سال جاری حرم مطهر رضوی در ماه ضیافت الهی دانست. طیف وسیعی از برنامه سازان شبکه های مختلفی همچون یک، دو، سه، پنج، قرآن، افق، کودک و نوجوان و... با حضور شبانه روزی در صحن ها و رواق های حرم مطهر رضوی در روزهای منتهی به ماه پرفیض رمضان و همچنین طی ماه مبارک به برنامه سازی و ثبت لحظات طلایی حضور خیل عظیم مشتاقان و علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) در بارگاه مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می پردازند و رکوردی بی سابقه را در پوشش رسانه ای فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی این صحن و سرا بر جای می گذارد.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.