مهم‌ترین اتفاق این دوره جشنواره نواحی اجرای منظم و از پیش تعیین شده گروه‌های برگزیده و پیشکسوتان بود.

فرزاد طالبی مدیر دفتر موسیقی ارشاد در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جشنواره موسیقی نواحی گفت: این جشنواره هم پا و هم سنگ جشنواره موسیقی فجر است و باید در همان حد هم دیده شود البته تلاش دفتر موسیقی هم همین بوده است.

وی ادامه داد: ما بعد از چند سال تعطیلی دوباره جشنواره را راه‌اندازی کرده‌ایم که امسال هم در کرمان برگزار شد که از نظر گروه های شرکت کننده و حضور پیشکسوتان یک رکورد بود و در نوع خود بی سابقه. پژوهش‌هایی هم انجام شد و فیلم‌های مستند خوبی پخش شد و در مجموع پیرا موسیقیایی خوبی هم اتفاق افتاد.

مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد، افزود: مهم ترین اتفاقی که در این دوره از جشنواره افتاد این بود که گروه‌های برگزیده و پیشکسوتان بتوانند به طور منظم و اعلام شده برنامه‌ها را در تهران و در فرهنگسرای نیاوران، آزادی و شاید تالار رودکی و وحدت اجرا کنند که بتوانیم در طول سال اجرای موسیقی نواحی داشته باشیم که به نفع اجرا کنندگان و هنرمندان است و باعث علاقمندی دیگر اقشار جامعه هم می‌شود.
 
طالبی درباره برنامه‌های آینده این جشنواره بیان کرد: ما باید از این پس هدف بین المللی داشته باشیم و گروه‌هایی را برای اجرا به خارج از کشور اعزام کنیم به دلیل اینکه این به نوعی معرفی موسیقی هویتی ما است و ترویج و توسعه آن برای ما مهم است.
 
وی در پایان صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: قرار بر این است که برای این موضوع یک دبیرخانه دائمی را راه اندازی کنیم که این جشنواره از حالت موسمی و تشریفاتی خارج شود و در طول سال این جریان ادامه داشته باشد. تلاش می‌کنیم برای پر رنگ تر شدن چهره آکادمیک موسیقی نواحی ایران که در سال آینده هم با مدیریت من و همین شاکله برگزار خواهد شد.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار