موضوع اقتصاد مقاومتی، مقاومت و مصرف کم نیست زیرا اقتصاد مقاومتی نگاهی به کم و زیاد کردن تولید ندارد.

مهدی قزلی، مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص میزان تجلی اقتصاد مقاومتی در عرصه نشر و حوزه کتاب  گفت: اقتصاد مقاومتی یک فرهنگ است یعنی قبل از آنکه در حوزه خاصی تجلی کند باید در ما متجلی شود.

وی افزود: نشر بخش بسیار کوچکی از گستره‌ای است که میتواند از اقتصاد مقاومتی تأثیر بپذیرد بنابر این به نظر می‌رسد که با تجلی اقتصاد مقاومتی در زندگی ما میتوان آن را در همه ابعاد و عرصه های فعال جامعه متجلی کرد.

قزلی تصریح کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی، مقاومت و مصرف کم نیست زیرا اقتصاد مقاومتی نگاهی به کم و زیاد کردن تولید ندارد و به استفاده بهینه از آنچه در دسترس است تأکید میکند. بنابراین نمیتوان به سادگی عرصه نشر را به اقتصاد مقاومتی پیوند زد یا آنها را از هم جدا کرد.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی را باید به مثابه یک فرهنگ بررسی کرد و پس از تبیین، آن را به اقشار مختلف جامعه تسری داد.

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در بخش دیگری از سخنانش درباره فرآیند برگزاری جایزه پروین اعتصامی گفت:اولین جلسه هیأت امنای جایزه پروین اعتصامی در روزهای گذشته برگزار شد و جلسه دوم آن نیز در هفته جاری برگزار میشود.

مدیر عامل بنیاد شهر و ادبیات داستانی در بخش دیگری از صحبتهایش در خصوص  آخرین فعالیت نویسندگی خود گفت: «روزی روزگاری» عنوان کتابی است که هم اکنون برای چاپ و انتشار آماده کرده‌ام.

وی افزود: این کتاب دربرگیرنده خاطرات کوتاهی از دوران دفاع مقدس است و بخشی از مطالب آمده در آن پیش از این در کتابهایی چون «آسمان مال آنهاست» منتشر شده‌اند.

این نویسنده اظهار داشت: البته «روزی روزگاری» کتاب جدید من است و نام ناشر آن پس از قطعی شدن صحبتهای مرتبط با نشر کتاب اعلام می‌شود و به احتمال زیاد تا دو ماه آینده منتشرخواهد شد.

قزلی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا فیروز زنوزی جلالی همانگونه که پیش از این اعلام شده یکی از اعضای هیأت علمی جایزه پروین اعتصامی هست یا نه؟ خاطر نشان کرد: تصمیم گیری در مورد انتخاب اعضای هیأت علمی جایزه پروین اعتصامی برعهده هیأت امنای این جایزه است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.