مواد مخدر مادر آسیب ‌هایی مانند سرقت، طلاق، شرارت و قتل است که 62 درصد آسیب‌های اجتماعی از اعتیاد سرچشمه می ‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اعتياد به مواد مخدر، يكى از مهم‌ترين مشكلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است كه عوارض ناشى از آن، تهديدى جدى براى جامعه‌بشرى محسوب می ‌شود و موجب ركود اجتماعى در زمينه ‌‏هاى مختلف می شود.

همچنين ويــرانگری‏‌هاى حاصل از آن، زمينه ‌ساز سقوط بسيارى از ارزش‌ها و هنجارهاى فرهنگى و اخلاقى می ‌شود و بدين ترتيب، سلامت جامعه را به‌ طور جدى به مخاطره مى ‌اندازد.


مواد مخدر مادر آسیب ‌های اجتماعی

مواد مخدر مادر آسیب ‌های اجتماعی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: از ابتدای امسال تاکنون 564 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد که 4 هزار و 714 نفر در این رابطه دستگیر شدند.

علی‌ اصغر میرزایی با بیان اینکه مواد مخدر اصلی ‌ترین دغدغه تمام کشورهای جهان و جمهوری اسلامی است، افزود: هر سه ساعت یک نفر بر اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌ دهند.

وی با بیان اینکه روزانه خسارت ناشی از مصرف مواد مخدر 110 میلیارد تومان است، گفت: 25 درصد این مبلغ را دولت در حوزه‌های پیشگیری، مبارزه و درمان پرداخت می‌کند و بقیه هزینه ‌های مستقیم و غیرمستقیمی است که بر نظام جمهوری اسلامی تحمیل می ‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران افزود: طبق بررسی ‌های انجام ‌شده پارسال اعتیاد و مواد مخدر یکی از پنج آسیب اول کشور شناخته شده است.

میرزایی گفت: با وجود تمام تلاش‌هایی که دولت‌ها برای مبارزه با مواد مخدر انجام می‌دهند اما همچنان مردم عادی هستند هزینه گزاف و تاوان سنگین اعتیاد را در جامعه می ‌پردازند.


مواد مخدر مادر آسیب ‌های اجتماعی

اعتیاد از لغزش یک فرد آغاز می ‌شود، خانواده را تباه می‌ کند و جوامع بشری را به چالش می‌ کشاند.


مواد مخدر مادر آسیب ‌های اجتماعی

یکی از معتادان بهبود یافته در خصوص دوران اعتیاد خود گفت: 5 سال اعتیاد به مواد مخدر شیشه داشت و اکنون ترک کرده است.

وی که راضی به فاش شدن نامش نبود، افزود: روزهایی که اعتیاد داشت زندگی و خانواده برایش بی معنا بود و کارهای ناشایست و عجیب انجام می داد.

این معتاد بهبودیافته گفت: یک سال است که اعتیاد را ترک کرده و اکنون در مرکز ترک اعتیاد کارآفرین شده است و پرورش قارچ انجام می دهد.

وی از آینده روشن خود خبر می دهد و می گوید: تصمیم دارد در آینده ، وقتی که دوره درمانش به اتمام رسید یک سالن بزرگ پرورش قارچ راه اندازی کند تا بتواند کارآفرین موفقی شود.

طبق بررسی‌های انجام‌ شده در کنار سه بحران جهانی «فقر، رشد جمعیت و نابودی محیط زیست» مواد مخدر و روان‌ گردان بحران چهارم جهانی شناخته شده است و جوامع بشری را تهدید می‌ کند.

جامعه‌ شناسان و روان ‌شناسان با پیامدهای منفی که استفاده از مواد مخدر دارد این معضل را زلزله خاموش، جنگ بدون مرز و بزرگ‌ترین شوک عصر حاضر نام بردند.


مواد مخدر مادر آسیب ‌های اجتماعی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران گفت: بعد از نفت و توریست، موادمخدر بیشترین گردش مالی با 500 تا 600 میلیارد دلار به خود اختصاص داده است.

میرزایی افزود: در خانه ‌های محله، سازمان بهزیستی، مراکز بهداشت، فنی و حرفه‌ای و اداراتی که خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌ دهند در این خانه ‌ها خدمات ‌دهی می ‌کنند.

به گفته وی؛ هزار و 740 کیلوگرم تریاک، 877 کیلوگرم حشیش و 791 کیلوگرم گراس پارسال در استان کشف شد.

البته 4 میلیارد و 540 میلیون ریال اعتبار در حوزه درمان به سازمان بهزیستی و 275 میلیون تومان تسهیلات کم ‌بهره به افراد کارآفرین بهبودیافته پرداخت شد.

ایجاد شغل و کارآفرینی برای معتادان بهبود یافته زمینه را برای ترک اعتیاد بسیاری از افراد فراهم می کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ساری ، مواد ، مخدر ، آسیب ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.