رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همه هنرهای فاخر اصفهان در تهیه نفیس ترین قران جهان به کار گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اصغر آذربایجانی با اشاره به رونمایی از نفیس‌ترین قرآن کریم جهان در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تهران افزود: نفیس ترین قرآن جهان که به عنوان «قرآن گنج آسمانی» نیز لقب گرفته هنر دست بوده که به مدت 18 سال به نگارش درآمده است.

وی به استفاده از 176 نوع تذهیب در نفیس‌ترین قرآن جهان اشاره و عنوان کرد: جلد این کتاب نیز با هنر قلم‌زنی تزئین شده و تمام آیات برگزیده نیز در حاشیه‌های آن نشسته‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه برگه‌های این کتاب نیز دست‌ساز بوده و با طلای زرفشان شده و در سایز خاصی تهیه شده است، گفت: این کتاب اثر هنری فاخری است که در کنار محتوای ارزشی قرآن غنا گرفته و در حال حاضر به عنوان نفیس‌ترین اثر هنری جهان اسلام لقب گرفته است.

گفتنی است نفیس‌ترین کتاب قرآن جهان اسلام در مدت 18 سال خلق شده و تمام مراحل کتاب به غیر از نگارش کتاب، در اصفهان و توسط هنرمندان اصفهان انجام شده است ضمن اینکه هزینه انجام این پروژه در مجموع 60 میلیارد ریال بوده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.