ویژه برنامه «ماه نشان» با شعار مردم برای مردم، سربازان جبهه اجتماعی را سی شب از ماه رمضان نشان کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در شب‌هایی که هر ویژه برنامه‌ای روشنایی بخش شبکه های سیما می شود، به استقبال و همراهی ماه‌ترین ماه خدا می‌رویم تا بتوانیم این لحظات ملکوتی را با آن‌ها همراه باشیم.

به نوعی هر برنامه امضا و خط سیر هر شبکه در ماه رمضان است، اما گاهی نقل و انتقالات مدیریتی این امضاها را تغییر می‌دهد و همین بهانه‌ای شد تا به سراغ برنامه‌ای برویم که با همان حرف همیشگی مردم برای مردم و دغدغه جامعه، دستخوش این تغییرات شده است و این بار به جای شبکه دو سیما به روی آنتن شبکه افق می‌رود. 

پیام ابراهیم پور که پیش از این با برنامه «شب‌های روشن» شب‌های ماه مبارک را داشت، امسال با ویژه برنامه «ماه نشان» و اجرای راویان دفاع مقدس و فعالان اجتماعی پای دغدغه‌های اجتماعی مردم و فعالان این عرصه نشسته است.

«ماه‌نشان» سربازان بی‌ادعای حوزه اجتماعی را نشان می‌کند

به همین دلیل شب جمعه (پنجشنبه) فرصتی مناسب بود تا روزه‌مان را در کنار عوامل ویژه برنامه «ماه نشان» باز کنیم.

در حاشیه اتوبان نیایش و بعد از رسیدن به ساختمان رسانه عصر، با آسانسور به اولین طبقه شبکه افق می‌رسیم و در راهروهای منتهی به دفاتر ساخت و برنامه‌ریزی این برنامه به تهیه‌کننده «ماه نشان» بر می‌خوریم.

پیام ابراهیم پور با اشاره به حضور مهمان‌های شب دهم ماه رمضان، آقای دکتر زریباف و همسرشان خانم صالحی ما را تا پیش آنها همراهی کرده و به گفتگو با مهمان ها می‌نشیند.

در اتاقی که سمتی سجاده پهن است و در طرفی دیگر میز افطار، می توان فهمید میزبان برنامه سوای از این ماه مبارک نبوده و تمام حرفش به روی درد دلهای مردم متمرکز شده است.

حاج حسین یکتا، پیام ابراهیم پور، دکتر زریباف و همسرشان برای آماده کردن صحبت‌ها و مرتب کردن بحث ها بر اساس جدول پخش برنامه، بخش هایی را تا قبل از افطار آماده می‌کنند و تصویربردار جوانی تمام لحظات پیش از افطار را برای گزارش پشت صحنه ضبط می‌کند.

دکتر زریباف سر بحث را در باب آشنایی خودش با همسرش باز می‌کند و صحبت های خود را پیرامون کار خیرخواهانه درکانون فرهنگی «آل یاسین» ادامه می دهد.

«ماه‌نشان» سربازان بی‌ادعای حوزه اجتماعی را نشان می‌کند

کم کم فضا برای افطاری ساده آماده می شود و همه در تکاپوی چیدمان آیتم ها، تیتراژ و هماهنگ کردن مهمان ها با فضای دکور و برنامه هستند. 

بعد از نماز و افطار مهمان ها به همراهی تهیه کننده و دیگر عوامل تولید به بالاترین نقطه افق پشت بام این شبکه می‌روند و وارد دکوری می شوند که امروز به آن باغچه‌های پشت بامی می‌گویند. به گفته پیام ابراهیم پور دکور «ماه نشان» تنها برای سی شب از اجرای ماه مبارک رمضان نیست و برای برنامه‌ای یک ساله بنا شده است تا بیش از پیش چهره های گمنام کشورمان را بشناسیم.

همچنین باید گفت، شب دهم ماه مبارک، بدون بیژن نوباوه و با اجرای حاج حسین یکتا سکانداری شد و از سربازهایی حرف زدند که در جبهه اجتماعی با شعار مردم برای مردم، قصه فرزندان انقلاب را روایت می‌کند.

«ماه‌نشان» سربازان بی‌ادعای حوزه اجتماعی را نشان می‌کند

بعد از رفتن مهمان‌ها به فضای اجرای برنامه، به سمت دفتری دیگر می‌رویم تا از نزدیک شاهد هماهنگی‌ها و چیدمان این برنامه باشیم. دهمین برنامه «ماه نشان» کم کم با گذر زمان رنگ و بوی جدی‌تری به خود می‌گیرد و آیتم‌ها از سمت پخش تایید شده و مهمان‌ها سر جایشان در آلاچیق کوچک پشت بام مستقر شدند. نور، صدا و دوربین پیش از حضور تهیه‌کننده آماده می شود و با حضور ابراهیم پور پخش زنده با شمارش معکوس آغاز شود.

حاج حسین یکتا به بام رسیده و سرجایش برای گریم و وصل کردن میکروفن قرار می‌گیرد، متن ها و صحبت ها بار دیگر بین تهیه کننده و مجری و مهمان ها هماهنگ می شود.

دیگر چیزی به ساعت 22 نمانده و حالا دیگر دفاتر پایین خالی شده است و همه عوامل در اتاق فرمان، استودیوی روباز «ماه نشان» مانند مهره های شطرنج سر جایشان قرار گرفته‌اند. کم کم صدای شمارش معکوس برای اجرای دهمین شب از ماه مبارک رمضان،‌ «ماه‌نشان» و قصه‌ای دیگر برای بینندگان شروع می‌شود.


گزارش از: محدثه نعمتی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار