رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، از تدوین سند برنامه راهبردی علم و فناوری این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اسماعیل پیرعلی گفت: اشتغالزایی برای 850 نفر در مراکز علمی، افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان به 40 شرکت، افزایش محققان از یک هزار و 110 نفر به یک هزار و 800 نفر و ارتقای پارک علم و فناوری استان از سطح سه به سطح یک از اهداف این سند تا پایان برنامه ششم توسعه است.

وی افزود: تدوین این سند حاصل 300 نفر ساعت همکاری دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و مراکز علمی و تحقیقاتی با پارک علم و فناوری استان است.

پیرعلی اظهار داشت: سند علم و فناوری استان با توجه به سند چشم ‌انداز کشور، برنامه ششم توسعه و سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، به عنوان یک نقشه راه، سیاست‌گذاری‌های لازم برای تبدیل شدن استان به قطب علم و فناوری در منطقه را مشخص می کند.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی 275 مستعد برتر رشته های مختلف علمی در استان گفت: این پتانسیل بالا نیازمند حمایت ها و برنامه ریزی های مدون تری می باشد.

پیرعلی ادامه داد: علم و فناوری در استان باید به عنوان نیروی محرکه پیشرفت، توسعه پایدار، رسیدن به رفاه و رشد اقتصادی در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار