باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

بانک‌های کدام کشورها میزبان "دلارهای داعش" است؟/"هتل‌های ترکیه" در خدمت داعش + تصاویر

گزارش یک اندیشکده مصری نشان می‌دهد که هتل‌های یکی از کشورهای منطقه میزبان تروریست‌های تکفیری داعش است تا آن‌ها خوشگذرانی کنند.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "قطر، ترکیه و عربستان سعودی" سه ضلع مهم حمایت از تروریست‌های تکفیری داعش هستند که موجب قدرت گرفتن این گروه تروریستی در غرب آسیا شده‌اند.

بانک های کدام کشورها میزبان دلارهای داعش است؟/

بانک های کدام کشورها میزبان دلارهای داعش است؟/


ترکیه و عربستان سعودی هر کدام با انگیزه‌ای خاص از تروریست‌های داعش حمایت می‌کنند که بعضی از این انگیزه‌ها سیاسی و بخشی دیگر تجاری و اقتصادی هستند.

ترکیه در شمال سوریه با حمایت از تروریست های داعش به دنبال پیگیری برخی از سیاست های خود در استان "حلب" است و این موضوع با انتقال تجهیزات نظامی و سامانه های موشکی "هیمارس" در نزدیکی شهر "منبج"  نمود پیدا کرده است.

همچنین "حزب عدالت و توسعه" با پشتیبانی از داعش به دنبال سرنگون کردن نظام سوریه و شخص "بشار اسد" رئیس جمهور این کشور بوده  که در بیش از 60 ماه اخیر به هدف خود نرسیده است.

کارشناسان و تحلیلگران معتقدند که مهمترین اقدام برای جلوگیری از رشد قارچ گونه تروریست های داعش خشکاندن منابع مالی و انهدام تاسیسات نفتی این گروه تروریستی-تکفیری است و البته یافته های اخیر نشان می دهد منبع اصلی کمک های مالی داعش ترکیه و قطر هستند.


** بانک های کدام کشورها میزبان دلارهای داعش است؟

روزنامۀ "اکسپرس" با استناد به گزارش یک مرکز پژوهشی اسرائیلی نوشت:  بیشتر دارایی های داعش، از 4 سال پیش، در بانک های قطر و ترکیه نگهداری می شود و این دو کشور، از گروه های تروریستی مانند داعش، القاعده، بوکو حرام و جبهة النصره حمایت می کنند.

بانک های کدام کشورها میزبان دلارهای داعش است؟/


این روزنامه با اشاره به کسب درآمد داعش از روش های مختلف گزارش داد:  تنها راه شکست داعش، خشکاندن منابع مالی آن است.

بر اساس گزارش "اکسپرس"، داعش در آغاز منابع مالی هنگفتی در اختیار داشته؛  اما اکنون، حملات هوایی گسترده علیه تأسیسات نفتی اش بیشتر ظرفیت تولید نفت این گروه را از میان برده است. "اکسپرس" افزود :  گروه تروریستی داعش اکنون تلاش می کند تا  ده ها میلیون دلار منابع مالی مورد نیاز خود برای ادامۀ برداشت نفت را به دست آورد. 

بانک های کدام کشورها میزبان دلارهای داعش است؟/


بخش عمده ای از منابع مالی و پول های نقد تروریست های داعش از طریق غارت بانک ها حد فاصل سال های 2014 تا 2015 در بانک های عراق و به خصوص استان های "الانبار" و "نینوا" به دست آمده است.

منابع دولتی استان الانبار گزارش دادند که تکفیری های داعش اقدام به سرقت دارایی های موجود در بانک های "فلوجه" کردند و بانک های "الثرثار"، بانک "الرافدین"، بانک "بغداد"، بانک "سرمایه گذاری"  و ...  مورد سرقت قرار گرفته‌اند.

کارشناسان  عراقی معتقدند که تاکنون 90 میلیارد دینار از بانک های  "فلوجه" (در استان الانبار) مورد سرقت واقع شده اند  و انتظار می رود که به جای ناشناسی منتقل شده اند.

"محمود المرضی" از روسای جنبش "ثوار صحوات" گفت که تروریست ها (از سال 2014) اقدام به سرقت بانک دولتی و خصوصی در "قضا الفلوجه" کردند که در آن حقوق کارمندان ادارات، ودیعه ها و سپرده هایی که مردم در نزد بانک به امانت گذاشته بودند، نگهداری می شود.

گروه  تروریستی داعش با سرقت اموال مردم، گرفتن مالیات های سنگین اجباری، فروش نفت، باج گیری، قاچاق اعضای بدن، فروش آثار باستانی و… ماهانه چندین میلیون دلار درآمد کسب کرده و از این درآمد برای جذب نیروهای بیشتر برای عملیات تروریستی از سراسر دنیا استفاده می کند.

مرکز مطالعات راهبردی احوال مصر" در گزارشی به بررسی راه‌ها و علل حمایت ترکیه از داعش پرداخته و آورده است: مسئولان ترکیه در مواضع خود از اینکه داعش را تروریست معرفی کنند پرهیز کردند، بارها با اقدام نظامی علیه این گروه تروریستی مخالف کردند و نرمش قابل ملاحظه‌ای در قبال اقدامات داعش انجام دادند.


**هتل های ترکیه میزبان تروریست های تکفیری داعش

این مرکز در ادامه می‌نویسد: دلایل چندی وجود دارد که نشان می‌دهد ترکیه نقش مهمی در کمک به داعش دارد؛ نخست اینکه ترکیه مرزهای مشترکی به طول ۱۲۰۰ کیلومتر با سوریه و عراق دارد و این کشور جنگجویان خارجی را از خاک خود به این دو کشور اعزام می‌کند تا به داعش بپیوندند. ترکیه برای داعش در سوریه محموله های سلاح ارسال می کند و زخمی شدگان آن را در بیمارستان های خود درمان می کند و هتل های آن در شهرک های مرزی میزبان این تروریست هاست.


بانک های کدام کشورها میزبان دلارهای داعش است؟/


مرکز مطالعات راهبردی احوال مصر"  تاکید کرد: دلیل دوم، چشم پوشی مقامات ترکیه از تجارت غیرقانونی فزاینده در مرزها بوده که به نفع داعش است. موضوعی که ستاد مشترک ترکیه نیز آن را تایید کرده است و نمایندگان پارلمان ترکیه خواستار توضیح دولت در این باره شدند. داعش هزاران تُن سوخت از سوریه به ترکیه قاچاق می کند و از این راه ماهانه سودی چند میلیون دلاری به دست می آورد.

درخواست سوخت ارزان داعش زیاد است و این محموله ها از مناطق مرزی به داخل ترکیه منتقل می شود. بر اساس گزارش منابع رسانه های ترکیه سوخت قاچاق شده به قیمت ناچیزی از داعش خریداری و در داخل با قیمت بالایی فروخته می شود. این سوخت به قیمت۷۰ قرش ترک خریداری و در داخل یک لیره و ۸۵ قرش فروخته می شود.

ترکیه و قطر با حمایت مالی از تروریست های داعش راه آن ها را در انجام جنایت های بیشتر این گروه تروریستی باز گذاشته اند و حملات پراکنده جنگنده های ارتش ترکیه و قطر به اعتقاد کارشناسان یک بازی رسانه ای است و در راستای انحراف افکار عمومی صورت می گیرد؛ چرا که کمک ترکیه و قطر به داعش در راستای حمایت از بنیاد گرایی در سوریه، تخریب زیر ساخت های این کشور و مقابله با محور مقاومت صورت می گیرد.  

گزارش از محمد زرچینی



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار