مدیرکل قرآن، نماز وعترت وزارت آموزش و پرورش از برگزاری محافل انس با قرآن با هدف قرائت و حفظ در استان‌های مختلف کشور برای دانش آموزان خبر داد.

محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو باخبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،در خصوص روند فعالیت‌های قرآن و عترت در سال تحصیلی پیش رو برای دانش آموزان گفت: در راستای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان در جمع قاریان و حافظان امسال در روز اول ماه مبارک رمضان طرح بزرگ برگزاری محافل و کرسی‌های تلاوت در سطح استان‌ها و مناطق کشور برای سال تحصیلی آینده برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این مسئله در مدارس و مناطق و استان‌های مختلف کشور محافل انس با قرآن ایجاد می‌شود همچنین گروه‌های متخصص برای این امر در نظر گرفته شده است. 

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: ارائه طرح معین(مدیریت، برنامه، یاو‌ران، نماز) در سطح استان‌های کشور و مدیران دوره متوسطه اول در نظر گرفته شده است که این امر در راستای اجرایی شدن طرح توسعه و تحقیق فرهنگ نماز و توانمند سازی نیروی انسانی است.

مسیب‌زاده اظهار کرد: ‌تجمیع مسابقات قرآن شکوفه‌های اوقاف با مسابقات سراسری دانش آموزان به عنوان امری ارزشمند جهت پرهیز از موازی‌کاری و حمایت از همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه در سال جاری مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش یاد آور شد: امر توجه به مسائل قرآنی و عترت و نماز از مسائل بسیار ضروری است که باید در کنار فعالیت‌های آموزشی به آن توجه ویژه‌ای شود وهما‌نطور که در سند تحول بنیادین نیز اشاره شده بایستی سا‌حتهای شش‌گانه به طور متوازن مورد توجه قرار گیرند و امور قرآنی نیز در این حوزه باید با استفاده از نیروهای انسانی متخصص به دانش آموزان تعلیم داده شود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: قرآن ، مدارس ، دانش آموزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار