جان باختن بیش از 2 هزار نفر در حوادث ترافیکی دوماه گذشته/ محورهای برون شهری سانحه خیز ترین نقطه در تلفات رانندگی است

سخنگوی سازمان پزشکی قانونی با اشاره به کاهش مرگ ناشی لز حوادث ترافیکی طی امسال ، از کاهش این آمار نسبت به سال گذشته خبر داد .

ناصر بلیغ ، سخنگوی سازمان پزشکی قانونی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به کاهش مرگ های سوانح رانندگی افزود : طبق آخرین آمار ها، طی دوماه گذشته نزدیک به 543 نفر در اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند که از این تعداد  يك هزار و 951 نفر مرد و 592 نفر زن  هستند در حالیکه این آمار در سال گذشته از مرگ دو هزارو  609 نفر حکایت می کرد که این تغییر آماری از کاهش 2.5 درصدی مرگ های ناشی از حوادث رانندگی خبر می دهد . 

وی با اشاره به اینکه محورهای برون شهری بیشترین میزان تلفات رانندگی را به خود اختصاص داده اند ، تاکید کرد: متاسفانه سوانح رانندگی در این محور ها امسال یک هزارو 657 کشته بر جای گذاشت که در این میان استان‌هاي فارس با 228 مورد مرگ ، خراسان رضوي با 175 و خوزستان با 172 فوتي بيشترين آمار مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی را به خود اختصاص داده اند . 

سخنگوی سازمان پزشکی قانونی همچنین با اشاره به وضعیت مرگ و میر ناشی از حوادت ترافیکی در سایر محورها گفت : طبق آخرین مستندات در محورهاي دورن شهري با 684 کشته ، روستايي با 191 نفر  و مسيرهاي نامعلوم با 11 فوتي را شامل در دوماهه اخیر شامل می شود از سوی دیگر نیز در خصوص میزان بروز حوادث ترافیکی منجر به مرگ در سایرنقاط کشور  ، استان‌هاي ايلام با 22، يزد با 28 و زنجان 31 فوتي كمترين آمار تلفات حوادث رانندگي را داشته اند.

رشد 5.8 آمار مصدومین ترافیکی جای کاهش مرگ های ترافیکی را گرفت 
وی با بیان اینکه علی رغم کاهش نسبی مرگ و میر ها ، افزایش مصدومیت های سوانح رانندگی جای این کاهش مرگ و میر ها را گرفت، تصریح کرد : متاسفانه در دوماهه نخست امسال میزان مصدومان حوادث رانندگي با رشد 5.8 درصدي مواجه بوده به گونه ای که در این مدت 53 هزار و 419 مصدوم حوادث رانندگي به مراكز پزشكي قانوني كشور مراجعه كردند كه 37 هزار و 293 نفر از آنان مرد و 16 هزار و 126 نفر زن بودند.

بلیغ همچنین اظهار داشت : البته در اريبهشت ماه امسال نيز آمار تلفات حوادث رانندگي با كاهش مواجه بود. در اين ماه يك هزار و 210 نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند كه در مقايسه با ارديبهشت سال گذشته (آمار تلفات ارديبهشت سال 94 يك هزار و 273) 4.9 درصد كمتر شده است، در حالیکه در ارديبهشت امسال 26 هزار و هفت مصدوم حوادث رانندگي به مراكز پزشكي قانوني مراجعه كردند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.8 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.