مدیر کل امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از افزایش 40 درصدی صید فانوس ماهیان دریای عمان طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛منطقه سیستان و بلوچستان، مختار آخوندی گفت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده ، از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و 700 تن فانوس ماهی در آبهای عمان صید شده است.

مدیر کل امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران خاطرنشان ساخت: سال گذشته در مجموع 10 هزار تن فانوس ماهی صید شده که در مقایسه با میزان صید سال 93 از رشد 80 درصدی برخوردار بود.
وی میزان هدف گذاری تعیین شده برای صید فانوس ماهیان در سال جاری را 20 هزار تن عنوان کرد که در صورت تحقق آن شاهد رشد صد درصدی صید این گونه ماهی خواهیم بود.
وی راهکار اندیشیده شده برای رشد دو برابری صید فانوس ماهیان در سال جاری را افزایش ناوگان صید این گونه ماهی در آبهای عمان عنوان کرد.
آخوندی با اشاره به اینکه صید فانوس ماهیان هم اکنون جزو سه اولویت نخست تعیین شده از سوی سازمان شیلات ایران در کنار پروژه های پرورش ماهی در قفس و توسعه پرورش میگو تعیین شده است، اضافه کرد: امیدواریم در سالهای نه چندان دور به چشم انداز تعیین شده در خصوص میزان صید فانوس ماهیان دست یابیم.
وی با اشاره به اینکه تحقق این هدف تحول صنعت صیادی کشور را به دنبال خواهد داشت، گفت: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته باید سالانه 300 هزار تن فانوس ماهی از آبهای عمان توسط صیادان ایرانی صید شود.
انتهای پیام/گ
برچسب ها: افزایش ، صید ، ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار