مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران از بحران منابع مالی در بدنه وزارت نیرو خبر داد و گفت:برای اتمام پروژه آب رسانی از سد امیرکبیر کرج به تهران 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

خسرو ارتقایی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در خصوص اتمام پروژه آب رسانی از سد امیرکبیر کرج به تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت:در حال حاضر تنها بند انحرافی  در رودخانه کرج در پایین دست سد امیر کبیر به بهره برداری کامل رسیده است.

وی ادامه داد: تونل ها و مراحل بند انحرافی به اتمام رسیده اما تنها تصفیه خانه به طور کامل ساخته نشده است.

ارتقایی با اشاره به اینکه بخش ساختمانی تصفیه خانه مزبور تکمیل شده است اظهار داشت:برای تامین تجهیزات تصفیه خانه شرکت، به 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در خصوص کاهش 3 میلیارد تومانی بودجه گفت:علت اصلی کاهش بودجه 18 میلیاردی سال گذشته به 15 میلیارد تومان ، تصمیمات شرکت مدیریت منابع آب مبنی بر تامین اعتبار پروژه های این شرکت در سایر شهرها بوده است ؛ بنابراین  در کل 15 میلیارد تومان به شرکت آب منطقه ای تهران تخصیص خواهد یافت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بحران مالی به شرکت آب منطقه ای تهران رسیده است، گفت:در سال گذشته از 18 میلیارد تومان اعتبار مصوب تنها 7 میلیارد تومان، یعنی 40 درصد پایین تر از نیاز شرکت را دریافت کردیم که همین امر نشان دهنده بحران مالی در بدنه وزارت نیرو است.

خسرو ارتقایی ادامه داد:کمبود منابع مالی سبب  شد تا تصفیه خانه ششم که قرار بود ابتدای تابستان سال جاری به بهره برداری برسد،کماکان در انتظار نقدینگی برای تکمیل و بهره برداری پروژه باشد.

وی در خصوص زمان بهره برداری از پروژه گفت: اتمام پروژه نیازمند 120 میلیارد تومان اعتبار است که اگر این میزان تامین شود تا کمتر از شش ماه تکمیل خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران تصریح کرد: با افتتاح پروژه همزمان آب را از سد طالقان با خط قدیم و از سد امیر کبیر با خط جدید منتقل خواهیم کرد،تا در شرایط بحرانی از 11 مترمکعب آب ورودی به استان ،15 مترمکعب آب به تهران وارد خواهد شد.

ارتقایی در پایان گفت:همچنین آلودگی هایی که در این مسیر رستوران ها و منازل و ... ایجاد می کردند نیز از بین خواهد رفت تا آب مستقیما از سد به تهران برسد؛ در حال حاضر از تصفیه خانه جلالیه نزدیک 500 مترمکعب آب برای مناطق شمالی تهران پمپاژ می شود که با افتتاح آن دیگر نیازی به پمپاژ آب نخواهد بود و بسیاری از مشکلات در حوزه منابع آب شرب استان تهران حل خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۵ تير ۱۳۹۵
از فیش حقوقیت بده فعلا بعد حساب میکنیم
آخرین اخبار