رئیس حفاظت محیط زیست تربت جام از پايش فروشگاه های عرضه کود و سموم در گشت مشترك محيط زيست و دانشكده علوم پزشكي این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد دامن پاک افزود: حسب مصوبات كميته كاهش مصرف كود و سم شهرستان تربت جام ، ‌مبني بر پايش واحدهاي فروش سم ،‌كارشناسان اداره حفاظت محيط زيست و دانشكده علوم پزشكي شهرستان صبح روز گذشته در گشت مشترك به بازديد از فروشگاه های عرضه سموم شهر تربت جام پرداختند .

وی گفت: در اين بازديدكارشناسان از 10 واحد فروش و عرضه سموم و آفت كشها در سطح شهر بازديد و از نزديك مسائل مختلف مربوطه شامل : وضعیت حضورمسئول فنی درفروشگاه ، ثبت اطلاعات کامل فروش سموم دردفترماده 53 ، فروش سموم بدون نسخه گیاهپزشک ،خریدسموم ازشرکتهای پخش مجاز،عدم وجود سموم تاریخ منقضی درفروشگاه ،ثبت اطلاعات درسیستم مانیتورینگ سموم ، عرضه و ميزان و انواع فروش سموم و افت كشها ،‌بررسي وضعيت محيطي ، نحوه مديريت ‌سموم فاسد سنواتي ،‌ مورد بررسي قرار داده و همچنين مسائل و مشكلات مربوط به اين حوزه جهت طرح در كميته تخصصي مربوطه را احصاء کردند .

رئیس حفاظت محیط زیست تربت جام افزود :شهرستان تربت جام يكي از قطب های توليد محصولات كشاورزي استان به شمار می رود و در توليد برخي از محصولات زراعي از جمله گندم و خربزه رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است .

دامن پاک گفت : بر همین اساس كميته كاهش مصرف سم و كود به عنوان يكي از كميته هاي تخصصي ذيل كارگروه سلامت و امنيت غذائي از سال گذشته و در پي ارائه گزارش اداره حفاظت محيط زيست و به دستور فرماندار شهرستان و با هدف بررسي وضع موجود و ارائه راهكارهاي اجرائي كاهش مصرف سموم و افت كشها و نيز اطمينان بخشي به مصرف كنندگان براي ارائه محصول سالم در تربت جام تشكيل شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.