غلظت ریزگردها و گرد و غبارموجود در هوای شهرهای اراک و شازند به سه برابر حد مجاز رسید.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، معاون نظارت و پایش محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: غلظت ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوای اراک به 109 میکروگرم بر متر مکعب و در شازند نیز غلظت این آلاینده 100 میکروگرم بر متر مکعب است که نشانگر هوای ناسالم برای تمام گروه های سنی است.

میرزایی افزود: غلظت آلاینده های موجود در هوای اراک در 24 ساعت گذشته 90 میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده است و این درحالی است که استاندارد زیست محیطی سنجش ذرات کمتر از دو ونیم میکرون در هوا 35 میکروگرم بر متر مکعب است.

وی ادامه داد: پدیده افزایش گرد و غبار موجود در هوای اراک و شازند منشاء داخلی دارد و به واسطه وزش بادهای مناطق مرکزی کشور ایجاد شده است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : وضعیت ناسالم هوا برای تمامی گروه های سنتی از نظر تهدید سلامت پیامدهای زیادی دارد و توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان بای فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل نداشته باشند و سایر افراد نیز از ترددهای غیرضروری در فضاهای باز بپرهیزند. 

کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 32 روز ناسالم و سال گذشته 37 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 

انتهای پیام/ف
برچسب ها: اراک ، غلظت ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.