دبیر کمیسیون برنامه ‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: بسیاری از کالاهای قاچاق کشف شده در این استان را کالاهای سلامت محور تشکیل می دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد ابراهیم افشاری افزود: طی دو ماه ابتدای امسال ردیف اول کشفیات قاچاق کالا به لباس و پوشاک با شش میلیون و 55 هزار و 893 ثوب اختصاص داشت.

وی با بیان این که ارزش ریالی این کشفیات 28 میلیارد و 729 میلیون و 71 هزار ریال بوده است؛ گفت: هر چند ردیف دوم کشفیات کالای قاچاق کشف شده در استان طی دو ماه نخست امسال با مبلغ 17 میلیارد و 503 میلیون و 818 هزار ریال به پارچه اختصاص داشت که به شکل مستقیم کالای سلامت محور تلقی نمی شود اما ردیف های چهارم و پنجم کشفیات کالای قاچاق به شکل مستقیم سلامت محور هستند.

دبیر کمیسیون برنامه ‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی افزود: ردیف چهارم کالاهای قاچاق کشف شده در این استان طی این مدت مواد غذایی با یک میلیارد و 201 میلیون و 486 هزار ریال و ردیف پنجم دارو با سه میلیارد و 892 هزار و 555 هزار قلم کالا بوده است.

افشاری گفت: همچنین در دو ماه نخست امسال، یک میلیارد و 477 میلیون و 375 هزار قلم کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق در این استان کشف شده است.

وی افزود: در سال گذشته از بین کالاهای قاچاق کشف شده در این استان، دارو با رقم 108 میلیارد و 297 میلیون و 915 هزار قلم، ردیف اول، لوازم آرایشی و بهداشتی با 76 میلیارد و 743 میلیون و 139 هزار قلم، رتبه دوم و لباس و پوشاک با 55 میلیارد و 280 میلیون و 787 هزار ریال رتبه سوم کشفیات کالاهای قاچاق را به خود اختصاص داد.

دبیر کمیسیون برنامه ‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تجهیزات دریافت از ماهواره، پارچه و کفش رتبه های بعدی کشفیات کالای قاچاق در خراسان رضوی را طی سال گذشته داشته اند.

افشاری اظهار کرد: گشت مشترک مرکب از نمایندگان تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نمایندگان صنف مربوطه کار پایش کالای قاچاق را در مشهد انجام می دهند.

وی گفت: پس از شناسایی کانون های قاچاق کالای مورد نظر، اعضای گشت مشترک طی چند هفته فضا را بر قاچاقچیان ناامن می کنند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.