شیراز؛

تعیین سرنوشت 72هزار کنکوری

كنكور سراسری امسال، در روزهای پنج شنبه و جمعه 24 و 25 تير ماه در دو نوبت صبح و عصر حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نماينده تام الاختيار سازمان سنجش در استان فارس و معاون آموزشی و تحصيلات تكميلي دانشگاه شيراز اعلام کرد: آزمون سراسری امسال در 369 شهرستان کشور و 467 حوزه امتحانی برگزار می شود.
سيد محسن تقوي افزود: داوطلبان گروه آموزشی رياضی و علوم انسانی صبح پنج شنبه، گروه آزمايشی هنر عصر پنج شنبه، گروه آزمايشی تجربي صبح جمعه و گروه آزمايشی زبانهای خارجی عصر جمعه در جلسه آزمون شركت مي كنند.
نماينده تام الاختيار سازمان سنجش در استان فارس ادامه داد: در چهل و ششمین آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها حدود 60 درصد شركت كنندگان كشور و استان را خانم ها و 40 درصد را آقايان تشكيل مي دهند که بیشتر داوطلبان نیز در گروه آزمایشی علوم تجربی با 519 هزار  و 488 نفر داطلب هستند که بیشتر آنها علاقمند به ادامه تحصیل در رشته های گروه پزشکی هستند.
معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه شيراز ادامه داد:‌ آزمون داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه 24 تیر و هنر در بعدازظهر پنجشنبه و همچنین آزمون داوطلبان گروه‌‌های علوم تجربی صبح جمعه 25 تیر و زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: شمار داوطلبان این آزمون در مقایسه با پارسال 17 هزار و 961 نفر کاهش داشته است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار