مدیر کل سازمان بهزیستی استان خراسان جنوبی از افتتاح 18 پروژه به مناسبت هفته بهزیستی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ مدیر کل خراسان جنوبی سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش 15 درصدی اجرای طرح ها در سال جاری گفت: همزمان با هفته بهزیستی 18 پروژه شامل مراکز و کلینیک‌های مختلف خدمات و 7 واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر عزیزی مهمترین عملکردهای بهزیستی در حوزه پیشگیری از معلولیت ها  را ، غربال گیری ، تشخیص و مداخله زود هنگام  شنوایی نوزادان ، شیرخواران و  پیشگیری از بروز معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک  در 726 مرکز برشمرد .

وی افزود : از جمله اقدامات در حوزه آسیب های اجتماعی ، آموزش مهارت های زندگی پیش از ازدواج و زندگی خانواده ،  درمان ، بازتوانی و کاهش آسیب های اعتیاد و همچنین پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماع محور در محیط های کار، شهری و روستایی در 154 پایگاه  است .

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به رتبه اول در پوشش دهی برنامه غربالگیری بینایی و شنوایی و آگاه سازی در سال گذشته را کسب کرد ، گفت : اجرای طرح پایلوت غربالگیری شنوایی کودکان پیش دبستانی (3تا 5 سال) و غربال 500 کودک در شهرستان بیرجند و انجام مشاوره قبل از ازدواج برای 1هزار و 450 زوج در شهرسان بیرجند ، قاین ،درمیان و سربیشه انجام شده است.

انتهای پیام /غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.