معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از فعالیت مراکز مشاوره دانشگاهها برای رفع آسیب‌های اجتماعی دانشجویان خبر داد و گفت: رفع آسیب‌های اجتماعی مشارکت دانشجویان را می‌طلبد.

سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره آسیب های اجتماعی و وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها عنوان کرد: وزارت علوم در برابر آسیب‌های اجتماعی مسئول است و باید برای پیشگیری از آن مشارکت دانشجویان و نشاط در دانشگاه‌ها را افزایش دهیم.

هاشمی با بیان اینکه هر کسی مانع امید و نشاط در دانشگاه‌ها باشد راه را برای افزایش آسیب های اجتماعی هموار می کند، افزود: توسعه فرهنگی در گروی همدلی و اعتماد است و نمی توان با تعارض و بدبینی به توسعه فرهنگی دست یافت.

وی مشکلات عفاف و حجاب دانشگاهها را نسبت به جامعه در سطح پایین تری دانست و عنوان کرد: سال ها است که با انواع آسیب های اجتماعی مواجه هستیم و وزارت علوم برنامه هایی برای رفع آنها دارد که فعالیت مشاورها در دانشگاه ها و تدوین کتب در این راستا صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: در این راستا به دنبال فرهنگ سازی و ترویج الگوهای مناسب هستیم تا دانشجویان نسبت به آسیب های اجتماعی دارای مصونیت باشند، همچنین برای رفع آسیب های اجتماعی در سطح دانشگاه ها باید تمامی نهادهای مسئول از جمله وزارت علوم، نهاد رهبری در دانشگاه ها و تشکل های دانشجویی فعالیت کنند.

وی یادآور شد: دانشگاه محلی است که باید نسبت به جامعه و تحولات آن، ارزیابی دقیقی داشته باشد، در واقع دانشگاه وظيفه خود می داند در رفع مشكلات مشاركت داشته باشد و جامعه نیز بايد دانشگاه را نقد کند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار