نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۳۰ واحد سنگبری راکد در دورود وجود دارد و اگر هر کدام از این واحدها ۱۰ نفر شغل ایجاد کنند در مجموع با احیا آنها ۱۳۰۰ شغل ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ کیانپورافزود: احداث فاز چهارم کارخانه سیمان دورود به منزله احداث یک کارخانه سیمان جدید نیست بلکه هدف جایگزین کردن کارخانه جدید به جای کارخانه قدیمی است.

وی با بیان اینکه سیستم قدیمی کارخانه سیمان دورود به دلیل فقدان قطع کن در یک دستگاه هفته گذشته جان یکی از مهندسین جوان این کارخانه را گرفت افزود: این مهندس جوان به طرز فجیعی کشته شد و با این حال ضرورت دارد که با اجرای فاز چهارم کارخانه سیمان از بروز سوانح دلخراش دیگر در این کارخانه جلوگیری کنیم.

نماینده مردم دورود در مجلس در ادامه از تصمیمات جهادی استاندار لرستان در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی برای توسعه شهرستان دورود قدردانی کرد و گفت: امیدواریم که این مصوبات که به صورت هفتگی رصد شوند تا مردم ثمرات آنها را ببینند.

کیانپور خواستار تبدیل بیمارستان نرگس دورود به یک بیمارستان جنرال شد و افزود: انتظار داریم که درمانگاه شهدای کارگر نیز به صورت شبانه روزی فعالیت کند و ارائه خدمات در درمانگاه مصطفی خمینی هم سریع‌تر آغاز شود.

وی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی در حال غلبه کردن بر جمعیت شهر دورود است افزود: متاسفانه نظارتی بر ساخت و ساز در حواشی شهر نیست.

نماینده مردم دورود در مجلس خواستار الحاق روستای ده‌نو به شهر دورود شد و گفت: یک جوی آب بین روستای ده‌نو و محله ناصرالدین که به شهر دورود الحاق شده است وجود دارد و با این حال ضرورت دارد که این روستا نیز به شهر ملحق شود و گر نه مشکلات آن گریبان شهرداری و فرمانداری دورود را می‌گیرد.

کیانپور با اشاره به اینکه روستاهای سیاهکله و چغابدار نیز بالای پنج هزار نفر جمعیت دارند از این رو ضرورت دارند که به یک ناحیه شهری تبدیل شوند تا از حاشیه‌نشینی بیشتر جلوگیری شود افزود: به دلیل گرانی زمین در دورود حاشیه‌نشینی در این شهر توسعه یافته است و همین مسئله نیز کار را برای شرکتهای خدمات‌رسان سخت کرده است.

وی با بیان اینکه بیشتر واحدهای سنگبری شهرستان دورود به دلیل عدم نوسازی رو به تعطیلی گذاشته‌اند گفت: این واحدها در بخش بیمه و مالیات باید توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت مورد حمایت قرار بگیرند.

نماینده مردم دورود در مجلس با اشاره به اینکه 130 واحد سنگبری راکد در دورود وجود دارد گفت: اگر هر کدام از این واحدها 10 نفر شغل ایجاد کنند در مجموع با احیا آنها 1300 شغل ایجاد می‌شود.

کیانپور با بیان اینکه 18 روستای بخش سیلاخور در مسیر خط لوله گاز قرار دارند اما از نعمت گاز محروم هستند افزود: انتظار داریم که شرکت گاز عملیات گازرسانی به این روستاها را اجرایی کند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: وجود ، واحد ، سنگبری ، راکد ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار