استاندار گفت : برخی از قوانین ومقرارات مانع و مزاحم اجرای اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی افزود : مدیران  به دلیل مسئولیتی که برای آنها دارد نمی توانند خلاف این قوانین عمل کنند .

استاندار : برخی از قوانین مانع پیشرفت اقتصاد مقاومتی

وی ادامه داد : به گفته وزیر کشور قوانین مزاحم در حال شناسایی هستند و طبق یک برنامه ملی به وزارت کشور اعلام می شوند .

استاندار گفت : وزارت کشور بخشی از این قوانین را در مجلس و بخشی دیگر را در دولت برای مرتفع کردن حرکت در اقتصاد مقاومتی حل می کند .

فریدون همتی با بیان اینکه از دوره تصمیم گیری وارد دوره اجرا و نظارت شده ایم گفت : سازمان مدیریت و برنامه ریزی موظف است تا هر جلسه در ستاد اقتصاد مقاومتی گزارشی از عملکرد 5 تا 10 دستگاه اجرایی ارائه دهد .

وی در ادامه به مدیران اداره ها و دستگاه های اجرایی تاکید کرد،هیچ بخشنامه ای از سوی وزارتخانه ها قابل اجرا نیست مگر آنکه اعلام شود و ما با آنها وارد مذاکره شویم .

همتی گفت : اگر بدون هماهنگی تصمیمی گرفته شود با آن برخورد قانونی خواهد شد .

استاندار با اشاره به جذب سرمایه گذار گفت : مدیران راه  برای جذب سرمایه گذار سهل و آسان کنند .

وی در ادامه نبود ارتباط بین صنعت با بخش دانش را یکی از مشکلات موجود در اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت : در بخش صنعت و کشاورزی در این زمینه ظرفیت فراوان و خالی وجود دارد و اگر این دو با هم  همراه شوند به نفع تولید کننده و جامعه خواهد بود .

استاندار همچنین نبود ارتباط با سفارتخانه های داخلی و خارجی برای جذب سرمایه گذار را از نواقص موجود در این زمینه بیان کرد .

همتی همچنین خواستار گزارشی از سوی صنعت ، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در باره اقلام و زنجیره تولید و واردات شد .

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین هم در این جلسه با اشاره به رتبه بندبی واحد های کسب و کار گفت : هدف از این طرح جلوگیری از گسترش اقتصاد زیرزمینی و قاچاق کالا ، ایجاد تمایزبین فعالین اقتصادی ،  تسهیل روابط تجای داخلی و بین المللی است .

وی در ادامه ، اعزام نمایندگان اتاق کربلا به برای افتتاح دفتر نمایندگی ، اعزام به روسیه برای  حضور در نمایشگاه word food و حضور در اجلاس جاده ابریشم از اقدامات انجام شده در زمینه اعزام و پذیرش هیات های تجاری بیان کرد .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار