به نویسندگی می‌توان به عنوان یک شغل نگاه کرد، باید دید که نویسنده چه چیزی و چگونه می نویسد.

جواد محقق، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آن که می‌توان به نویسندگی به عنوان یک شغل نگریست یا نه اظهار داشت: به نویسندگی می توان به عنوان یک شغل نگاه کرد، باید دید که نویسنده چه چیزی و چگونه می نویسد.

وی درباره مشکلات نویسندگان اظهار داشت: مثل همه مشاغل دیگر نویسنده‌ها نیز مشکلاتی عمومی دارند. برای مثال هزینه‌های جاری زندگی‌شان باید تامین شود و در خود آن شغل هم نیازمند امکانات و تمهیداتی هستند که باید مهیا شود. برای مثال اگر شخصی در صدد نوشتن داستانی تاریخی باشند، گاه لازم است که تحقیق محلی داشته باشد و این ایاب و ذهاب هزینه می‌خواهد و ممکن است که فراهم آوردن آن برای نویسنده دشوار باشد، اما مشکلات در هر حرفه ای وجود دارد و هیچ شغلی بی مشکل نیست.

محقق درباره کار جدید خود اظهار داشت: امسال مجموعه شعری برای خردسالان را با عنوان «دویدم و دویدم»، توسط انتشارات مدرسه به چاپ رساندم. کتابی هم که جلد سوم روایت فتح  و مجموعه مقالاتی در باب بررسی شعر مقاومت بین المللی اسلامی است، زیر چاپ دارم.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر راستین
۱۴:۳۴ ۰۲ تير ۱۳۹۶
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای محقق.من یک رمان توی ذهنم خلق کردم که با توجه به موضوعش فکر میکنم رمانموفقی باشه ولی به دلایلی هنوز ننوشتم.مشگلات مالی٬عدم زمان کافی و تردید در موفقیت و یا عدم موفقیت٬از دلایلی هست که باعث میشه نتونم دست به قلم بشم.خوشحال میشم کمکم کنید.