کوتاه نوشته هایی که به نام افراد مختلف در فضای مجازی منتشر می شود، سبب تکه تکه شدن ذهن خواهد شد.

صابر قدیمی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه فضای مجازی شرایط خاصی را به وجود آورده و مطالعه منسجم ما را کاهش داده است، گفت: امروز بیشتر مطالعات ما در فضای مجازی است. کمتر کتاب ملموس می خوانیم و شاید همین امر باعث شده که حافظه کوتاه‌مدتی داشته باشیم. مطالب خیلی زود از یاد و ذهن ما می رود. کوتاه نوشته هایی که به نام افراد مختلف در فضای مجازی منتشر می شود، سبب تکه تکه شدن ذهن ما شده است.
 
وی افزود: متاسفانه انتشار جملات و متن‌های کوتاه با نام افراد مشهور در فضای مجازی بسیار باب شده است. در حالی که اصلا تضمینی وجود ندارد این نوع انتسابات درست باشد. اما متاسفانه، ما به عنوان دستگاه کپی عمل می کنیم. بدون آنکه بدانیم مطلب چیست و واقعا از کیست، آن را در فضای مجازی به اشتراک می گذاریم. مطالعه منسجم ما کم شده است و با این دست کارها تنها به دنبال تفریح هستیم و نه تفکر.
 
قدیمی ادامه داد: متاسفانه فضای مجازی فرصت را برای انتشار اخبار و مطالب کذب فراهم آورده. شعر و یا جمله‌ای در این فضا به نام شاعری منتشر می‌شود، ولی چندی بعد تکذیب می شود. از آنجا که کتاب کمتر می خوانیم، صرفا داده ها را از طریق فضای مجازی به دست می‌آوریم و خب اطمینانی هم به دانسته هایمان نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار