جهانگیری در دیدار با وزیر انرژی ارمنستان:

تهران محدوديتی برای توسعه مناسبات اقتصادی با ايروان قائل نيست

معاون اول رييس‌جمهور گفت: تهران هيچ محدوديتی برای توسعه روابط و گسترش مناسبات اقتصادی با ايروان قائل نيست.

تهران محدوديتی برای توسعه مناسبات اقتصادی با ايروان قائل نيست/ روابط خوب سياسی و فرهنگی دو كشور باید گسترش يابدبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگيری ظهر امروز (سه‌شنبه 5 مرداد ماه) طی ديدار با لئون يوليان وزير انرژی و منابع طبيعی ارمنستان اظهار داشت: ايران و ارمنستان از روابط بسيار خوبی در بخش‌های سياسی و فرهنگی برخوردار هستند كه اين روابط در سال‌های اخير با تبادل هيأت‌های دو كشور رو به افزايش و تقويت بوده است.

معاون اول رييس‌جمهور ضمن ابراز اميدواری نسبت به اينكه سفر وزير انرژی و منابع طبيعی ارمنستان نقش موثری در تقويت و توسعه روابط اقتصادی ميان دو كشور داشته باشد،‌ گفت: بايد روابط و مناسبات اقتصادی فيمابين همانند روابط خوب سياسی و فرهنگی دو كشور ارتقاء پيدا كند.

وی همچنين با تاكيد براينكه پس از اجرای برجام انتظار داريم كه روابط اقتصادی ميان دو كشور از رشد بهتری برخوردار باشد، تصریح کرد: بايد روابط بانكي ميان تهران و ايروان هرچه سريعتر از سر گرفته شود و موانع موجود پيش روی توسعه مناسبات اقتصادی از ميان برداشته شود.

جهانگيري همچنين با اشاره به توانمندی شركت‌های خصوصي ايرانی در اجرای پروژه‌های مختلف برلزوم فراهم شدن بستر مناسب برای فعاليت هرچه بيشتر شركت‌ها و تجار ايراني در ارمنستان تاكيد كرد.

وزير انرژی و منابع طبيعي ارمنستان هم در اين ديدار با بيان اينكه توسعه روابط با جمهوری اسلامی ايران از اهميت بسيار زيادی برای ارمنستان برخوردار است، ايران را همسايه‌ای صميمی برای ارمنستان توصيف كرد.

وی با بیان اینکه ما همواره حسن‌نيت ايران را در مواجهه با مشكلات مختلف احساس كرده‌ايم، گفت: ملاقات‌های بنده با وزرای نيرو، نفت و صنعت، معدن و تجارت ایران مذاكرات سودمندی بوده و اميدوارم بتوانيم كارهای زيادی در جهت منافع دو كشور انجام دهيم.

یولیان همچنين با بيان اينكه ما از توانمندی و تجربيات شركت‎‌های ايرانی در اجرای پروژه‌ها مطلع هستيم، خاطرنشان کرد: شرايط را برای فعاليت و حضور تجار، بخش خصوصی و شركت‌های ايرانی در ارمنستان فراهم خواهيم كرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار