سومین کارگاه های منطقه ای تربیت مربی برنامه آموزش آگاه سازی از معلولیت ها در بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ مسئول برنامه آموزش آگاهسازی پیشگیری از معلولیت های بهزیستی استان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: این کارگاهها ویژه کارشناسان پیشگیری ، مدرسین و نمایندگان برنامه بوده و درشهرستانهای بیرجند، قاین، فردوس وطبس برگزار شده است.

کرد افزود: مخاطبین این برنامه شامل 2 گروه کم سوادان (سطح سواد سوم راهنمایی یا کمتر) و  باسوادان ( با مدرک تحصیلی اول دبیرستان به بالا) می باشد که با محتوای آموزشی  شامل مجموعه آموزشی 4 جلدی تالیف شده در مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشورآشنا می شوند.

وی گفت : عناوین آموزشی مشاوره ژنتیک، پیشگیری از عقب ماندگی ذهنی، پیشگیری از بیماری های عضلانی و اسکلتی و دانستنی های دوران بارداری ویژه بانوان وعناوین آموزشی مشاوره ژنتیک، پیشگیری از عقب ماندگی ذهنی، پیشگیری از بیماری¬های عضلانی و اسکلتی و پیشگیری از حوادث ویژه آقایان هستند .

وی افزود : فراگیران برنامه گروه سنی 15تا 45 سال می باشد که در کلاس های 25 تا 40 نفره به مدت 4 ساعت آموزش فرا می گیرند.

مسئول برنامه آموزش آگاهسازی پیشگیری از معلولیت های بهزیستی استان اظهار کرد: این برنامه  با هدف ارتقاء سلامت آحاد جامعه  به ویژه در مناطق محروم و روستایی، مناطق آسیب خیز ومناطق معلولیت زادر استان و  با همکاری بخش غیر دولتی و دستگاههایی  چون دانشگاه علوم پزشکی ، ،بسیج سازندگی و اداره کل آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان زندان¬ها و اقدامات تامینی در حال اجراست.

کرد افزود: در سال گذشته 46 هزارو 611 نفر 15تا 45 سال استان تحت پوشش برنامه  قرارگرفتند.

وی گفت : در سال گذشته  برای اجرای این برنامه ا میلیارد و120 میلیون تومان ریال  هزینه شده است .

وی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی در سال گذشته رتبه اول کشوری را در اجرای این برنامه  کسب کرده است گفت:  با تحت پوشش قرار دادن 50هزار نفر امسال هم موفق به کسب رتبه برتر شوند .

در این کارگاهها تعداد 113 نفر مدرس ، 16 نفر از نمایندگان استانی و تعداد 15 نفر از کارشناسان پیشگیری شهرستانها به مدت 32 ساعت توسط پزشکان مجرب آموزش دیدند.

انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.