رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به صحبت‌های حکیمی پور در خصوص حفظ آثار تاریخی گفت: تعداد زیادی از ساختمان‌های تهران معماری معاصر دارند و چون تعدادشان زیاد است، نمی‌توان همه را حفظ کرد.

تمامی ساختمان‌های تاریخی تهران را نمی‌توان حفظ کردبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد دنیا مالی در  جلسه شماره دویست و هشتاد و یک شورای شهر تهران در ادامه صحبت‌های سروری و حکیمی پور در مورد فضای سبز منطقه 11 گفت: این منطقه یکی از مناطق تاریخی تهران محسوب شود.
 
وی گفت: در میدان راه آهن ساختمان‌های قدیمی وجود دارد که ثبت میراثی شده‌اند اما هم جواری منطقه 11 با منطقه 15 ما را در سیاست گذاری دچار مشکل کرده است که امیدواریم حل شود.
 
این عضو شورای شهر تهران در مورد آثار تاریخی این منطقه گفت: اثر تاریخی یک تعریف و اثر معاصر تعریف دیگری دارد و دانشجویان معماری سطح پایین نیز می‌توانند آثار معاصر را خلق کنند.
 
دنیا مالی افزود: بنابراین بسیاری از ساختمان های تهران را نمی‌توان اثر تاریخی و میراثی دانستT چرا که اگر قرار باشد این آثار معاصر حفظ شود باید هزینه زیادی پرداخت شود.
 
وی اما در عین حال پیشنهاد حکیمی پور در مورد حفظ بناهای تاریخی را پیشنهاد خوبی دانست و گفت: حفظ و نگهداری ساختمان‌های تاریخی اقدام خوبی است که لازم است این بحث در کمیسیون اجتماعی انجام شده و به آن بپردازند.
 
همچنین در جریان صحبت‌های دنیا مالی، سالاری دیگر عضو شورای شهر  با اعضای دیگر به صحبت پرداخت که دنیا مالی در واکنش به این اقدام گفت: آقای سالاری دیر آمدید، خنده هم می‌کنی سیگار هم بکش.

گفتنی است، این مثال با خنده سایر اعضا همراه شد و دنیا مالی بار دیگر خطاب به سالاری گفت: آقا ما ارادت داریم، گفتیم که بخندیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار