همزمان با اولین روز دهه کرامت، در راستای گرامیداشت و قدردانی از خانواده شهدا، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مدفون در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: طی بررسی های انجام شده از بخش امور دفن حرم رضوی، پیکر مطهر 627 شهید در جوار مضجع ملکوتی امام هشتم(ع) آرمیده است که شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، حج تمتع سال 66، ترور و عاشورای حسینی را شامل می شوند و در مکان هایی همچون صحن های آزادی، جمهوری، قدس، رواق های دارالزهد و دارالسلام علی بن موسی الرضا(ع) مدفون هستند.

مهدی لسانی ادامه داد: این بزرگداشت روز پنجشنبه در رواق دارالهدایه ویژه شهدایی که در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده و در حرم منور رضوی دفن شده اند، برگزار می‌شود.

وی قرائت قرآن، اجرای سرود، تواشیح و مداحی و سخنرانی را از برنامه های این بزرگداشت برشمرد و اظهار کرد: این برنامه از ساعت 16 آغاز و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت.

صحن آزادی محل دفن 582 شهید هشت سال دفاع مقدس و حج تمتع 66 است، 23 شهید نیز از شهدای عاشورای حسینی در صحن جمهوری اسلامی منزل ابدی دارند و 20 شهید در صحن قدس مدفون هستند. همچنین دو شهید انقلاب، حجج اسلام سیدعبدالکریم هاشمی نژاد و سیدرضا کامیاب به ترتیب در رواق های دارالسلام و دارالزهد آرمیده اند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.