14درصد صنایع کوچک کشور در استان اصفهان مستقر هستند که 92 درصد صنایع این استان صنایع کوچک هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،رضا امینی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به 17 مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار گفت: خبرنگاران نگارنده های خستگی ناپذیرند و همواره محکم‌ترین حلقه اتصال بین مردم و مسئولان هستند که در کنار مدیران و مسئولان در راستای به ثمر نشستن اهداف والای انقلاب اسلامی ایران گام برمی دارند.
وی در این جلسه نیز به قرار گرفتن 14 درصد صنایع کوچک و متوسط دراین استان پرداخت و افزود: با تکیه‌ بر آمار موجود در ایران فقط 10 درصد از صنایع را صنایع بزرگ و حدود 90 درصد از صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهد، بخش ارزش‌ افزوده‌ای که این صنایع در کل کشور به خود اختصاص داده است، 17 درصد می باشد که با احتساب صنایع متوسط به 34 درصد افزایش پیدا می‌کند و 14 درصد صنایع کوچک کشور در استان اصفهان مستقر هستند که حدود 92 درصد صنایع در این استان صنایع کوچک هستند.
امینی گفت: از 88 هزار واحد صنعتی در کشور 81 هزار واحد صنایع کوچک و تنها 7 هزار واحد صنایع بزرگ هستند و 45 درصد اشتغال درکشور را صنایع کوچک تشکیل می دهد و با حساب صنایع متوسط 60 درصد از اشتغال صنعتی کشور در صنایع کوچک و متوسط مستقر می باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: بنگاه‌های کوچک یکی از مؤثرترین عوامل رشد و توسعه سیستم اقتصادی و اجتماعی در کشورهای مختلف است که باید به آن توجه ویژه شود

امینی اظهارکرد: لایحه برنامه ششم توسعه که از سوی دولت به مجلس ارائه شده است، بندهایی را در خصوص مدیریت شهری دارد که تیر خلاصی را بر پیکر شوراها خواهد زد.
وی افزود: باید به هر نحوی که شده از تصویب این لایحه خودداری کرد و از رییس جمهور درخواست داریم که از این ظلم که در دوره دولت تدبیر و امید رخ خواهد داد، جلوگیری کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در برخی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: جلسات و کمیسیون های اعضا شورا مورد بی مهری برخی قرار گرفته و از این جلسات برداشت غیر منصفانه ای می شود به طوری که می گویند این جلسات برای تبلیغات انتخاباتی است.
امینی با بیان اینکه این صحبت ها باعث عدم تمرکز اعضا بر روی رفع مشکلات شهری می شود، خاطرنشان کرد: به طور حتم باید گفت این جلسات تنها برای رفع مشکلات شهری است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه این لایحه دارای دو نقص مهم و اساسی است، اظهارکرد: در ماده یک این لایحه که در بازنویسی به ماده 4 تبدیل شده است ، عوارض شهرداری ها و دهیاری ها جزء درآمد های دولت محسوب شده است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.