معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، وجود هیأت علمی تعریف شده را شرط واسپاری بررسی کتاب‌ از سوی ناشران دانسته است.

حسن علایی فعال، مدیر عامل انتشارات روایت فتح در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نظر خود را درباره تصمیمات اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد واگذاری امور مرتبط با بررسی کتاب‌ها و اخذ مجوز نشر به برخی از ناشران چنین تشریح کرد: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود هیأت علمی تعریف شده  برای این وزارتخانه را شرط واسپاری امور مرتبط با بررسی کتاب‌های آماده انتشار به ناشران دانسته است. این در صورتی است که هم اکنون بسیاری از ناشران هیأت علمی ندارند و بدون هیأت علمی کارشان را پیش می برند.

وی افزود: به نظر می‌رسد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جلوگیری از تبعات نه چندان مناسب واسپاری امور مرتبط با بررسی کتابهای آماده انتشار و صدور مجوز چاپ و نشر، می‌تواند تعهداتی از ناشران بگیرد.

مدیر عامل انتشارات روایت فتح اظهار داشت: بحث درباره واسپاری امور مرتبط با بررسی کتاب‌های آماده انتشار به ناشران بحث جدیدی نیست. از زمانی که علی جنتی به سمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد، به این صورت مطرح بود که بررسی کتابها را بدون تقسیم بندی بین ناشران دولتی و خصوصی به ناشران واگذار کنند. البته تصمیمات فعلی وزارت ارشاد در این خصوص نقاط ضعفی دارد که قابل بررسی است.

علایی فعال خاطرنشان کرد: البته در صورت اجرایی شدن این تصمیم می‌توان آن را به فال نیک گرفت و به صورت آزمایشی با برخی از ناشران کار را پیش برد.

یادآور می شود؛ حسین نوش آبادی در سخنان اخیر خود از واگذاری امور مرتبط به بررسی کتاب‌های آماده انتشار و صدور مجوز چاپ و نشر به برخی از ناشران خبر داده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار