همدان؛

فعالیت ۴۲ شرکت دانش‌ بنیان در همدان

سرپرست پارک علم و فنآوری استان از فعالیت ۴۲ شرکت دانش بنیان در استان همدان خبر داد.

فعالیت ۴۲ شرکت دانش‌ بنیان در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کزازی اظهار داشت: از این تعداد ۵ مجوز فعالیت در سال جاری صادر شده است.

وی در ادامه رشته های برق، فناوری اطلاعات، تجهیزات پزشکی، عمران و ساختمان، شیمی و مواد و به ویژه حوزه های نانو را از شرکت های فعال دانش بنیان دانست و افزود: واحد های فناور که در سطوح کانونی، پیش رشد، رشد و موسسات در پارک مستقر هستند ۱۱۴ واحد هستند که میزان فروش داخلی سال ۹۴ این واحد ها ۳۰ میلیارد تومان بوده است.

سرپرست پارک علم و فنآوری استان همدان با بیان اینکه این واحدها بیش از ۴۰۰ هزار دلار نیز فروش خارجی داشته اند، گفت: میزان حمایت مالی پارک علم و فناوری در سال ۹۴ از شرکت های دانش بنیان برای ارائه محصول در نمایشگاه بیش از ۱۷ میلیون تومان بوده است.

کزازی افزود: بیش از ۱۶ میلیون تومان نیز برای عرضه و تبلیغات رسانه ای به عنوان تسهیلات به این واحد ها داده شده است.

سرپرست پارک علم و فنآوری استان همدان در ادامه به اقدامات پارک علم و فناوری در راستای فرهنگ سازی اشاره کرد و افزود: ۷ دوره مختلف توسط این نهاد در سال ۹۴ برگزار شده که این دوره ها در زمینه فناوری و فرهنگ سازی بوده است.

کزازی با اشاره به تدوین و تصویب سند راهبردی پارک علم و فناوری استان همدان عنوان کرد: این سند با استناد به اسناد بالادستی و چشم اندازه توسعه کشور، برنامه عملیاتی پارک همدان را در سال‌های ۹۵ تا ۹۹ را مشخص کرده است.

وی افزود: توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌ بنیان، حمایت مالی و معنوی از شرکت‌ها، توسعه مراکز رشد و فناوری توسعه آزمایشگاه‌ها، حمایت از صادرات محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌ بنیان در این سند راهبردی مدنظر است.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.