رییس سازمان مدارس غیردولتی از تصویب لایحه تاسیس مدارس غیردولتی و افزایش بعد نظارتی و حمایتی خبر داد.

مرضیه گرد رییس سازمان مدارس غیردولتی در گفت و گو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص وضعیت دائمی شدن لایحه تاسیس مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی گفت: این مورد در مجلس مطرح شده و به تصویب رسید.

وی با اعلام اینکه دائمی شدن این قانون بعد نظارت و حمایت را برای تمامی افرادی که در این مجموعه ها فعالیت می کنند، افزایش می دهد، ادامه داد: بعد از تصویب، این لایحه  به شورای نگهبان رفته و مجددا در آنجا ایرادات بررسی شده و به محض اعلام نهایی از طرف این شورا ، فرایند اجرا شدن قانون در دستور کار قرار می گیرد.

رییس سازمان مدارس غیردولتی با اعلام اینکه در 14 بند به لایحه ایراداتی وارد شده بود و بسیاری از آنها با رفع ابهامات برطرف شد، اظهار کرد: قانون مدارس غیردولتی  سال 1367 تصویب شد اما بعد از 20 سال قانونی آزمایشی برای رفع ایرادات و اجرای  در بازه زمانی پنج ساله مصوب شد.

گرد با اشاره به اینکه طی این دوره پنج ساله ، آسیب شناسی هایی روی قانون انجام می شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی بندهای این قانون اجرا نشده بود، تقاضای تمدید قانون از طرف دولت به مجلس ارایه شده و بندهای اجرا نشده مانند تعیین الگوی شهریه مدارس غیردولتی در مسیر اجرا قرار گرفت .

وی افزود: بعد از سه سال تمدید قانون آزمایشی، طی یک سال اخیربرای بحث دائمی شدن لایحه با کمیسیون آموزش و تحقیقات و کارشناسان و موسسان مذاکراتی انجام شد و در کمیسیون های مختلف مورد بحث و بررسی قرارگرفته تا به شکل دائمی و با توافق دولت و کمیسیون آموزش و تحقیقات تصویب نهایی شد .

رییس سازمان مدارس غیردولتی با اعلام اینکه قانون هیچگونه ارتباطی با خصوصی کردن ندارد، بیان کرد:یکی از تکالیف سند بنیادین اجرا و اصلاح این قانون بوده و بنا براقتضاهای آن می توان الگوی توسعه متوازن داشت.

گرد ایجاد هر مدرسه غیردولتی را بنا بر جایگاه و خواسته مردم منطقه برشمرد و عنوان کرد: در این راستا خواسته مردم باید در قالب سیاست های حاکمیتی آموزش و پرورش باشد و این قانون به نظامند کردن آن می پردازد.

وی در خصوص وضعیت تخلفات و نحوه برخورد با آن گفت: با توجه حکم انحلال برای تعدادی از مدارس ،  شهریه های اخذ شده برگردانده شد و برخی هم در قالب شهریه ، هزینه فوق برنامه اخذ کرده بودند که  این شهریه های مازاد به خانواده برگشت دادهشده  است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار