رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از ضبط 32 جلد گواهینامه رانندگی بر اساس كسب نمره منفی و توقیف 630 دستگاه خودرو دارای خلافی بیش از 10 میلیون ریال در چهار ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا براعلام پایگاه خبری پلیس، ، سرهنگ حمید معین زاده گفت : طبق ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی چنان چه راننده متخلف دارای 30 نمره منفی باشد، گواهینامه او به مدت سه ماه ضبط و در پایان مدت ذكر شده با پرداخت 400 هزار ریال جریمه نقدی به نفع خزانه دولت مسترد می­ شود.

وی افزود: چنان چه پس از اعمال مرحله اول نمرات منفی شخص به 25 برسد گواهینامه به مدت 6 ماه ضبط و پس از آن و پرداخت مبلغ600 هزار ریال جریمه نقدی به وی مسترد می­شود.

وی خاطر نشان کرد : هرگاه پس از اعمال مقررات مرحله اول و دوم چنانچه برای بار سوم نمره منفی شخص متخلف به 20 برسد گواهینامه وی ابطال و بعد از یك سال می­تواند برابر مقررات و طی یك دوره آموزشی و پرداخت مبلغ یك میلیون ریال گواهینامه جدید دریافت كند.

رییس پلیس راهور گفت: در صورتی كه شخص متخلف به مدت شش ماه از زمان ارتكاب آخرین نمره منفی مرتكب هیچ یك از تخلفات راهنمایی و رانندگی نشود كلیه نمره­های منفی ناشی از تخلفات ارتكابی گذشته از بین می رود و تخلفات بعدی وی به عنوان تخلف اول محسوب می شود.

سرهنگ معین زاده اظهار داشت: از ابتدای سال جاری با تشدید اقدامات كنترلی بیش از 32 جلد گواهینامه رانندگی بر اساس كسب نمره منفی ضبط و بیش از 630 دستگاه خودروی دارای خلافی بیش از 10 میلیون ریال شناسایی و از ادامه تردد آن ها جلوگیری به عمل آمده است .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار